Lyd/Bilde koblinger..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd/Bilde koblinger..

Ok, jeg er helt ny innenfor noe som helst av koblinger og styr i lyd og bilde verdenen.. men jeg lurer på en ting..

Jeg er en spillefantast, og har Xbox, Xbox360, Gamcube, DVD spiller som jeg gjerne skulle ha koblet sammen slik at jeg kun kan velge hvilken lyd og bilde "kanal" å bruke for hver gang jeg skal spille den ene eller den andre, istedenfor å drive å koble ut den ene for å koble inn den andre..

Det som hadde vært ypperlig er om jeg kunne fått tips om en slags koblings sentral som tar flere lyd kilder og flere bilde kilder for så å drive En lyd ut til surround anlegget mitt og projektoren min.. slik at jeg ikke hadde trengt å bytte hele tiden..

Jeg leste en test av en slik maskin i Vi Menn for noen måneder siden, men har glemt navnet på den jeg så.. frustrerende..

Hvis noen der ute forstår hva jeg er ute etter, vennligst si ifra.. trenger dette sårt..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hjemmekinoreciever er det du leter etter. Der kan du (hvertfall på dem fra 4-5000kr og oppover) koble til flere lyd og bildekilder og ha kun en kabel ut til TV. Vet ikke om det finnes noe der du kun har den svitsje-funksjonen. En reciever er veldig praktisk da du trykker på f.eks. "DVD" på fjernkontrollen så svitsjer lyd og bilde over til DVD.

EDIT: Hadde det litt travelt da jeg skrev dette :grin: Fant etterpå en del produkter på www.avshop.no som helt sikkert er noe av det du er på jakt etter. Det er bokser som helt enkelt svitsjer lyd og bilde uten no ekstra dilldall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det jeg er ute etter, men vet at det også fungerer..
    Jeg er ute etter et svitsj system for bilde/lyd.. vet det er der ute men husker ikke navn på dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sa du ikke mye om hvilke tilkoblinger du bruker.. men kanskje dette kan være noe?
    Joytech AV Control Center 360 Component, Switch - component innganger
    Matcher 360'en din og har en masse innganger.
    Vet ikke noe om kvaliteten på den men..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri finn på å kjøpe noe som helst fra Joytech! Pluss heller på noen hundrelapper og kjøp en brukt low end receiver.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Aldri finn på å kjøpe noe som helst fra Joytech! Pluss heller på noen hundrelapper og kjøp en brukt low end receiver.
    Reagerte litt på den uttalelsen. Joytech befinner seg helt klart på den billige enden av skalaen, men enkelte av produktene har faktisk fått anbefalinger i renomerte magasiner. "Joytech AV Control Center" som er en svinebillig 4-1 switch fungerer utmerket til det den er laget for (jeg har en selv, og en kompis har samme) og har fått Home Cinema Choice sin "Accessory of the year 2005" award.

Hvis trådstarter kan leve med Scart RGB som høyeste "standard" så er "Joytech AV Control Center" akkurat det produktet han leter etter.

Selvfølgelig ville jeg heller hatt en Denon 3806 med intern oppskalering, skikkelig bildebehandlingshardware osv, men vi snakker hvertfall en helt annen pris da...

Dersom trådstarter har component inngang på visningsmedia så kan kanskje "AV Control Center 360" være et bedre (og fortsatt billig) valg. (ca 1100-1200 og samme look som xbox 360)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes veldig bra ut.. takker veldig for den gode responsen.. skal titte nærmere på denne AV control center 360.. virker akkurat det jeg er ute etter..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DrErling, jeg har eid diverse JoyTech-produkter, og testet mange flere. Komponent- og RGB-kabler som gir komposittbilde, minnekort som sletter innholdet sånn engang iblant, håndkontroller som er ergonomisk grusefulle og lyspistoler som bommer med et par centimeter. Folk (inkludert meg selv, da jeg var yngre og dummere) kjøper det fordi det er billig, og klager faller på døve ører.

Men du har rett, jeg har ikke erfaring med det produktet som omtales her, bare firmaet generelt. Firmaet som leverer de verste bildekablene jeg har vært borti noengang kan sikkert lever en grei videoswitch, men jeg ville vært skeptisk.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poqwaq, du er selvfølgelig i din fulle rett til å være skeptisk. Jeg bare skriver min erfaring (som begrenser seg til 4-1 switchen).

Trådstarter får selv ta avgjørelsen om han vil satse på Joytech.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •