Lyd&Bilde blir bedre og bedre...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd&Bilde blir bedre og bedre...

I marsnummeret av L&B skriver sjefredaktøren på s. 108: "Sonys superkompakte T9 har en 2,5 tommers skjerm og med et ISO-følsomhetsområde opp til 640 ISO og bildestabilisator skal det være enklere å få dårlige bilder i lite lys."
    Flott, Lasse! Endelig lettere å ta dårlige bilder,altså, og importøren vil juble etter denne omtalen, aldri før har hakka møkk solgt i bøtter og spann som etter dette stuntet. Jeg har forresten fornyet abonnementet på L&B og venter i spenning på mer møkk...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ofte jeg finner "skrive" feil i disse bladene ja . MEn heldigvis er jeg så oppegående og greier å for det meste å rette det opp med å tenkte litt. Men for 100% newbies kan dette bli tungt i lengden.

Ellers syns jeg L&B har endel gode anmeldelser, hvor de forklarer hvordan produktet virkelig funker og oppfattes. Og ikke skriver så mye dill dall rundt det om funksjoner etc.. hint hint DVD og hjemmekino ... Men men har ofte gode tester de og da(spessielt på bildesiden er de gode). Men hva skal vi med alle disse karakterene etc.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Og ikke skriver så mye dill dall rundt det om funksjoner etc.. hint hint DVD og hjemmekino ....
    og med dette mener du......:???:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :lol:

Skorob mener bladene bør ha mindre fakta, og mer synsing og fargerike adjektiver.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, det blir litt mange av disse "Lyd&Bilde suger"-trådene med store !!... Vi får tåle litt skrivefeil her inne, eller hur? Greit med konstruktiv kritikk, selvsagt, med fokus på konstruktiv, OK?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konstruktiv kritikk er å sende en epost til det bladet det gjelder og ta opp problemet. dette minner meg litt om nerdene som ser filmer frame by frame for å se etter eventuelle feil får så å poste resultatet på nerdestedet sitt og banke seg selv godslig på brystet mens menigheten bøyer seg i støvet og hyller funnene til sjefsnerden :grin:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    konstruktiv kritikk er å sende en epost til det bladet det gjelder og ta opp problemet. dette minner meg litt om nerdene som ser filmer frame by frame for å se etter eventuelle feil får så å poste resultatet på nerdestedet sitt og banke seg selv godslig på brystet mens menigheten bøyer seg i støvet og hyller funnene til sjefsnerden :grin:

HVA? Er det ikke derfor du har kjøpt Ruby? For ha best mulig bilde i din søken etter moviemistakes?

ANdreas

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heretter skal alle filmer sees frame by frame
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heretter skal alle filmer sees frame by frame

Agree! Finn en film , så har vi konkuranse!

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen planer om å "sende epost til bladet og ta opp problemet", da kunne de jo finne på å skjerpe seg, og da er det jo ikke noe gøy lenger..!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Har ingen planer om å "sende epost til bladet og ta opp problemet", da kunne de jo finne på å skjerpe seg, og da er det jo ikke noe gøy lenger..!
    Det blir vel ofte som å prate for døve ører uansett..?

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det blir vel ofte som å prate for døve ører uansett..?

Sålenge bladene mest er reklame for annonsører, både iform av omtaler og tester, så finner jeg ikke noe vits i å kaste bort pengene mine. Det å lese en test av høytalere uten at de har gjort gode objektive målinger finner jeg ganske meningsløst. De burde også skrudd ut elementene og viser frem innmaten. Det samme på tester av forsterkere, cd spillere, osv.. Nå er det sålenge jeg har Lest Lyd&Bilde, sånn jeg kjøper en sjelden gang i forbindelse med ferieturer, men typisk er at jeg ikke finner noen særlig intresse i å lese hva slags subjetive tanker en tester måtte ha, sålenge det ikke er noe å forankre det i.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at lyd&bilde føler at de har funnet sin nisje og at de er ganske komfortable med akkurat det. Bladet selger bra, anonsekronene ruller inn og tilgangen til testobjekter er god, hvorfor skulle de gidde å endre en slik formel? det beste du kan gjøre hvis du er uenig er å slutte å kjøpe bladet.
    Vi har hatt mange slike diskusjoner her på forumet, jeg tror det holder nå.
    Har du noen ønsker om spesielle produkter eller tester så kan du jo alltids sende en PM til Gorm eller Jørn. De gutta lever og ånder for denne hobbyen og etter deres innlegg å dømme så er de mer enn villig til å hjelpe

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis ringte meg i forrige uke fordi han hadde lest i siste Lyd & Bilde en test av DVD opptakere, hvor det påstås (flere ganger) at en Philips kan ta opp 8 kanaler samtidig.
    Jeg måtte fortelle ham at det ikke er mulig, skribenten må ha blandet sammen med at det er kan programmeres inntil 8 opptak. Så han ringte redaktøren for å høre, og han la seg flat og beklaget.

Man skriver bare ikke slikt hvis man har noenlunde peiling på hva man holder på med. Ser ut som skribenter i den blekka er like dårlig på det tekniske som de er i VG og Dagbladet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    og med dette mener du......:???:

Skal se om jeg finner igjen den ene testen jeg leste. 2 sider, hvor det egentlig ikke står noeting om hvordan produktet oppfører seg under test perioden. Men det står veldig mye anna rundt produktet, som iallefall jeg ser på som uintressant. Men men. Forskjellige meninger.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt skeptisk til et blad som nærmest utelukkende gir gode karakterer til produkter som har mye reklameplass i bladet.
    Testingen av produkter, ender egentlig opp med mest informasjon om produktet, enn dyptgående testing. Men det er vel et sånt blad det er, så en får vel bare ta til takke med det. De er derimot flinke med å vise nye produkter og tilbakemeldinger/info fra nye hifi-messer rundt om kring.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men hva skal man egentlig med et nyhetsblad i disse dager? De er jo et par måneder etter nettsidene uansett.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he :lol: Du sier noe der gitt... OT: Satt og så på en Futurama episode med directors comment. på. Det er visst et alien alfabet som brukes til tider i episodene, noe jeg forsåvidt har sett men ikke brydd meg noe særlig om. Dette har noen supernerder analysert opp og ned og klart å tyde hva som er a,b,c osv... skjønner ikke at folk gidder å kaste bort så mye tid på lete etter smådetaljer eller feil :? Skrivefeilen i Lyd&Bilde var jo litt morsom, men det blir flisespikking av trådstarter å legge ut om hvor elendig bladet er osv

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lage en "gullkorn" tråd?? Da tenker jeg ikke på å drite ut bladene, det trenger nødvendigvis ikke å nevnes for det kommer fra. Kan sitere alt fra blader, tv-prog (som er rellevant) til brukere her på forumet :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes jo en slik tråd....

*lete*

Edit: Nei... finner ikke.. Kanskje jeg tok feil? Det må vi uansett ha!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •