Lyd&Bilde blir bedre og bedre... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I duellen mellom LCD og DLP står det i innledningen at man bør passe seg for de rimligste projectorene da disse "som regel er single-chip LCD med oppløsning 720x576".... Hmmm.... Jeg lurer på hvor han tar det fra?.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    I duellen mellom LCD og DLP står det i innledningen at man bør passe seg for de rimligste projectorene da disse "som regel er single-chip LCD med oppløsning 720x576".... Hmmm.... Jeg lurer på hvor han tar det fra?.....
    Denne testen sjokkerte meg litt ja. De klager over at fargene har vel "mye smell og heller litt mye mot magenta", og så kjører de i "livingroom"...
    I tillegg ser det ut til at de ikke har noen motforestilling mot å benytte keystone korrigering.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den var vel drøy.

Til alle dere som mener at å påpeke fakta- og skrivefeil er så nerdete, regner med dere ikke bryr dere om grumsete bilde eller oppbrytning i diskanten da? Dere skjønner jo hva som foregår likevel.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes at Lyd & Bilde har mye bra for seg jeg. Mener selvfølgelig at DVD & Hjemmekino er et bedre blad som er mer for en målgruppe jeg tilhører. Men absolutt interessant å lese i det også.

Når det gjelder fakta- og skrivefeil så mener jeg at det er en uting, og enhver skribent bør tilstrebe å bedre (eller enda bedre fjerne) dette. Det er klart.

Ellers så er nok både Lyd & Bilde og DVD & Hjemmekino ikke bladene for de av dere som er mer enn gjennomsnittlig interessert i temaet. Da vil nok et blad som Fidelity, eller de utenlandske magasinene være mer "up your alley". Både Lyd & Bilde og DVD & Hjemmekino skriver like mye for den jevne masse som ikke har fullt så mye peiling som veldig mange på dette forumet eksempelvis har. Ergo kan ikke tekster bli altfor teoretisk og teknisk.

Når det gjelder de lett "skjulte" beskyldninger om at alle leverandører som annonserer får gode karakterer, så gidder jeg ikke gå inn på det engang. Det er diskutert nok her på forumet. Tror dere virkelig at bladene/skribentene velger å skrive om de dårlige produktene når det finnes så mange bra? Klart en heller vil teste og skrive om de gode. Finnes dessuten nok av eksempler på firmaer som har fått svært gode tester i alle disse tre magasinene uten å ha brukt en krone på annonsering i det.

Det er marked for alle disse tre bladene i Norge. I tillegg til de utenlandske. Og nettet. Men ingen magasiner kan tilfredsstille alle, og således må en jo bare akseptere det.

Stå på Fidelity, Lyd & Bilde og DVD & Hjemmekino!! Synes det er sprekt at vi har tre såpass gode blader her på bjerget jeg, spesielt sammenlignet med hva som blir utgitt i våre naboland. Vi er faktisk ikke så "dårlige" her i landet...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da vil nok et blad som Fidelity, eller de utenlandske magasinene være mer "up your alley".
    Hmmm... "up your alley" kunne vært en annen type blad... Tog du han :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hmmm... "up your alley" kunne vært en annen type blad... Tog du han :wink:
    Høhøh...

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irmmenneør at jeg er bndalt de som hneger seg opp i srefikevil, men henrjen kraler fistkak å få minneg ut av det som såtr på tykrk slev om det ihonneledr gasnke mgane fiel.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner akkurat hva du mener RobertAas ;-) Du har vel også en viss fartstid på nett, bl.a. i diverse newsgroups (eller tar jeg feil?). Jeg ser hvertfall med glede at toleransen for skrivefeil her på forumet er mye større enn i diverse andre kanaler på nett. Resultatet er heldigvis at diskusjonene konsentreres om sak og ikke hvorvidt skribenten fortsatt går i 1. klasse. Virker som folk er litt mer "kammerater" her inne.

Litt OT kanskje men synes til en viss grad relevant i sammenhengen her...

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å ta deres tester av hifi utstyr seriøst når de skriver om printere, kameraer og mp3 spillere. Samt at produkter fra annonsører alltid får topp omtale.

For ikke å snakke om hvor mye svada de skriver!

Nei, Lyd & Bilde kuttet jeg ut for flere år siden.

Journalist Audun Hage sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk!

Kan ta en kjapp gjennomgang av de to personlige brølerne jeg husker best:

Kåret en knallbra ørepropp fra Sony til testvinner i fjor sommer, den viste seg å være utgått og umulig å få tak i!

Uvisst hva som skjedde, enten feilsendt fra Sony eller forvekslet med annet produkt vi hadde liggende. Har mottatt ca 300 klager på dette...

Forklart Yamaha "Dialogue Lift" som en funksjon som hever tekstingen!

Denne er ille! Kort forklart, i et travelt øyeblikk leste jeg gjennom nettsiden til importøren for å se etter evt finesser jeg hadde oversett, fant da denne fine beskrivelsen som jeg tok for god fisk. Det skjer ikke igjen...

I senere tid har vi hatt denne Philips-opptakeren som "kan ta opp 8 programmer samtidig"...Elkjøp melder at også etterspørselen er omtrent 8-doblet! Slike feil er naturligvis uakseptabelt. For å si det litt diplomatisk så hender det vi fokuserer så hardt på lyd/bilde kvalitet at andre ting havner i skyggen. For er det noe jeg har klokkertro på så er det at vi tester minst like grundig som andre hi-fi blader. Riktignok bare min subjektive mening...

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun Hage
    Hei godtfolk!

Kan ta en kjapp gjennomgang av de to personlige brølerne jeg husker best:

Kåret en knallbra ørepropp fra Sony til testvinner i fjor sommer, den viste seg å være utgått og umulig å få tak i!

Uvisst hva som skjedde, enten feilsendt fra Sony eller forvekslet med annet produkt vi hadde liggende. Har mottatt ca 300 klager på dette...

Forklart Yamaha "Dialogue Lift" som en funksjon som hever tekstingen!

Denne er ille! Kort forklart, i et travelt øyeblikk leste jeg gjennom nettsiden til importøren for å se etter evt finesser jeg hadde oversett, fant da denne fine beskrivelsen som jeg tok for god fisk. Det skjer ikke igjen...

I senere tid har vi hatt denne Philips-opptakeren som "kan ta opp 8 programmer samtidig"...Elkjøp melder at også etterspørselen er omtrent 8-doblet! Slike feil er naturligvis uakseptabelt. For å si det litt diplomatisk så hender det vi fokuserer så hardt på lyd/bilde kvalitet at andre ting havner i skyggen. For er det noe jeg har klokkertro på så er det at vi tester minst like grundig som andre hi-fi blader. Riktignok bare min subjektive mening...
    Siden denne tråden var om lyd&bilde, og det er noen fra Lyd&Bilde som leser den, så kan jeg komme med forslag til ting som kunne blitt bedre. Tar forbehold om at det er lenge siden jeg har lest bladet.

1. Tester . De tidligere utgavene av det danske bladet hifi&elektronik , hadde de testet receivere, ville de tatt bilde av innmaten. De ville også gjennomføre målinger av effekt, signal støy forhold, dempefaktor og forvrengning. Tilsvarende på cd spillere, med aktuelle parametere. Jeg ønsker i en test å få vite noe jeg ikke kunne funnet ut på egenhånd (utseende på høytaler elementer utmontert fra siden, enkle målinger, bilde med lokket på utstyret av , og det er et ønske om noe konkret og håndfast. På høytalertester, også bilde av elementer skrudd ut, kommentarer om kvaliteten på elementene, der det er mulig, og måling av frekvensgang, osv. Ser at antallet fakta kunne økes, og subjektive ting kunne minskes. Såpass omfattende testene også er, så syns jeg det er plass med noe godbiter for den teknisk inntresserte.

2. Det kunne følge med mer enn en DVD, kunne også følge med en cd med musikk, ala high fidelity, jeg syns bladet er for dyrt til å kjøpe, hvis det ikke følger med en DVD jeg ikke har lyst på. En cd er mer som en forundringspakke, det er alltid noe å ha.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hva med den der, Audun? :-P

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hva med den der, Audun? :-P
    Det har vel stått nok rariteter på trykk i Lyd&Bilde til å holde liv i et eget forum. La oss heller se litt fremover...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja la oss det. Blir det 10- eller 9+ tro? Jeg simpelthen dirrer i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blader er fine de..

Har et lite rom hvor det ligger stabler av HiFi blaler og Donaldpockets. Og Lyd og bilde. Hyggelig å ta seg et frikvarter og lese igjennom gamle blekker..

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes vi kan prøve å holde oss på et konstruktivt nivå, her har dere jo alle muligheter til å bli hørt når det er folk fra L&B som leser.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sarkasme fungerer kun hvis du bruker det en gang i blandt alex. sarkasme i hvert eneste innlegg slår til slutt bare tilbake på deg selv. ;-)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg greide ikke dy meg. Men jeg skal slutte nå

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og jeg for min del venter (som tidligere nevnt) i spenning på mer møkk fra L&B. Men seriøst, og uten å la nostalgien ta overhånd her, så er det fristende å nevne at jeg tilbake på 70-tallet var abonnent på danske HighFidelity, et blad med faglig dyktige skribenter, et blad som kvalitetsmessig langt overgikk dagens L&B, selv om produktspekteret som ble omtalt ikke var like bredt, bl.a var hverken hjemmekino, digitalkameraer eller mp3-dingser særlig i fokus dengang. Se&Hør-faktoren var ikke så høy. Kjøpt og betalt? Næh! Men det var særdeles lærerikt og pedagogisk anlagt, uten å være kjedelig, med bl.a en rekke DIY-prosjekter som ofte gikk over flere nr. av bladet, husker ennå bl.a byggingen av de gedigne Jealvox-hornene og annet snacks. Men jeg husker ikke noe særlig fra siste års L&B. Det er selvsagt min egen skyld, det. Senil gammel fjomp. Og det er innmari guffent..But who gives a rat's ass??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    ..og jeg for min del venter (som tidligere nevnt) i spenning på mer møkk fra L&B. Men seriøst, og uten å la nostalgien ta overhånd her, så er det fristende å nevne at jeg tilbake på 70-tallet var abonnent på danske HighFidelity, et blad med faglig dyktige skribenter, et blad som kvalitetsmessig langt overgikk dagens L&B, selv om produktspekteret som ble omtalt ikke var like bredt, bl.a var hverken hjemmekino, digitalkameraer eller mp3-dingser særlig i fokus dengang. Se&Hør-faktoren var ikke så høy. Kjøpt og betalt? Næh! Men det var særdeles lærerikt og pedagogisk anlagt, uten å være kjedelig, med bl.a en rekke DIY-prosjekter som ofte gikk over flere nr. av bladet, husker ennå bl.a byggingen av de gedigne Jealvox-hornene og annet snacks. Men jeg husker ikke noe særlig fra siste års L&B. Det er selvsagt min egen skyld, det. Senil gammel fjomp. Og det er innmari guffent..But who gives a rat's ass??
    Du får ringe redaksjonen i Lyd&Bilde da vøtt, og tilby dine tjenester. -Ja, for siden du vet hva som er møkk, her i dette tilfellet innhold i Lyd&Bilde, så vet du vel hva som IKKE er møkk??

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •