tilkobling av VHS spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation tilkobling av VHS spiller

hejsann, saken er den at jeg må bruke VHS spilleren min for å kunne se på TV, men nå som jeg har skaffet meg hjemmekinoreciever trenger jeg hjelp til å finne ut hvordan jeg skal kunne sende lykildene fra VHS-spilleren til forsterkeren og Videokildene til TV. (forsterker: DENON AVR 2106, VHS spiller: PANASONIC NVSD260. )

tv'en min har ikke noe annen tilkoblingsmulighet en scart. videoen har 1 scart utgang og 1 scart inngang. (tror jeg)

takk for all hjelp på forhånd

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke videospilleren din kompositt antenneutgang? Hvis den har det, så kan du sende videosignalet til TVen via denne kabelen. Så kan du bruke scart-ut på VHS-spilleren til å sende audio til recevieren. Da trenger du en overgang fra scart til vanlige RCA-plugger (stereo + video). Da kan du jo også bruke videoutgangen på denne til å sende signal til TVen. Det er jo bare å prøve hva som er best det.

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik jeg ser det vil 2 stykker av denne være det du trenger:

så kobler du både lyd og bilde som følger:

vhs --> denon --> tv

da går bilde og lyd gjennom receiveren, hvilket vil spare deg for trøbbel når du på et senere tidspunkt vil koble til andre ting også.

om tv'n din støtter det kan du jo bruke s-video istedenfor composit, men det gjør den vel neppe...

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Problemer med TV signal gjennom VHS til 3806

Jeg har også koblet VHS til Denon 3806 reciver uten og få tv signal. Kjører 15 m Supra HDMI mellom reciver og prosjektor sanyo Z-4. Har koblet signal ut fra VHS med scart som går over i 3 phono plugger, 2 lyd og en video, null signal. Noen som har input på dette ???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Jeg har også koblet VHS til Denon 3806 reciver uten og få tv signal. Kjører 15 m Supra HDMI mellom reciver og prosjektor sanyo Z-4. Har koblet signal ut fra VHS med scart som går over i 3 phono plugger, 2 lyd og en video, null signal. Noen som har input på dette ???
    Enkelte kabler av typen scart - phono\video så går signalet bare en vei fra phono\video til scart og ikke motsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Djspritus
    Enkelte kabler av typen scart - phono\video så går signalet bare en vei fra phono\video til scart og ikke motsatt.
    dette har jeg også oppdaget. koblet scarten i videospilleren, og delte signalene i phono/video, men inget singnal. jeg har faktisk funnet en letter vei å gjøre dette nå. bruker bare en minjack/2phono ledning i hodetelefonutgangen på tv'n koblet i en av inngangene på forsterkeren. virker greit... (for nå da ) skal se om jeg får bytta videospiller snart....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •