NextHome fra NGT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NextHome fra NGT

Er det noen som vet noe mer om NextHome fra NGT? Jeg lurer på hvor god kvaliteten man får på tv-bildet. Tror dere vi snakker om et bilde som er i nærheten av bildet fra en digital dekoder fra UPC...?? Tjenesten krever ADSL2+ da, og det er enda ikke klart på sentralen på Majorstuen i Oslo...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stor tro på slike ting i fremtiden, men det er mulig det for tidlig enda. NextGenTel støtter seg stort sett til telefonnettet, noe som mnage steder har tildels store begrensninger. Jeg har mer tro på løsninger basert på fiber, slik som f.eks. Lyse.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går også og lurer på å skaffe meg dette. Leier leilighet og har verken kabel TV eller mulighet til å ha parabol, så dette er "eneste" løsning.

Men vil gjerne lese litt flere erfaringer fra folk som har prøvd det først.

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å skaffe meg dette, men fikk til svar fra NGT at jeg bodde mer enn 2km fra sentralen og kunne derfor ikke få Nexthome Trippel.:cry:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt NextHome trippel. Men på grunn av et litt sært bestillingssystem må jeg først bestille NextHome og deretter oppgradere til NextHome Trippel så det går vel 2,5 måneder før det er i hus tenker jeg.

Noen på forumet som har dette og som kan fortelle litt om set top boksen og hvilke tilkoblingsmuligheter denne har osv?

Edit: Fant ut at Nextgentel temmelig sikkert bruker samme boks fra Kreatel som lyse gjør.

Cyberdog

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk svar fra NGT at telefonsentralen jeg er knyttet til ikke er bygget ut for IPTV, noe svært få sentraler er foreløpig, så da blir det ADSL 2+ og så får vi heller endre det når sentralen blir klar for det

2 bad

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Ikke særlig fornøyd

Har hatt NextTV (Nexthome trippel) nå siden våren, større drit skal en lete lenge etter. I begynnelsen så var det ikke noe problem med TV-bildene når adsl2+ oppkoblingen fungerte, men så gikk jo denne opp og ned hver dag som en jo-jo.

Etter å ha brukt noen kroner på mobiltelefonen for å få kontakt med teknisk avdeling hos kundeservice så fikk vi til slutt en ny ruter på plass. Det nye problemet ble da at TV-signalene begynte å hakke, hvert andre-tredje sekund stoppet bilde opp et lite øyeblikk, for så å fortsette. Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger, det har bedret seg litt men hakkingen er fremdeles der. Det er ingen forskjell om kun tv-boksen står koblet i eller om pcen sprenger linjen med p2p programmer.

Mitt totale inntrykk er at denne teknologien trenger mer tid for å modnes.

Nå kommer installatør fra Canal-Digital og setter opp parabol om en uke, skal bli deilig med et tv-bilde som ikke hakker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rlnd
    Mitt totale inntrykk er at denne teknologien trenger mer tid for å modnes.
    Mitt inntrykk er at linjen din er f***et

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •