Problemer med flashing av dvd spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Diceman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med flashing av dvd spiller

Skulle oppgradere firmwaren på min Asono dvdx 70 idag, men på en eller annen måte greide jeg og komme borti open/close knappen på spilleren. dette resulterte i at skuffen åpnet seg midt under flashing av spilleren. Nå har spilleren hengt seg helt. Noen som vet hvordan jeg skal få igang spilleren igjen slik at jeg får flashet den på nytt? Får hverken åpnet skuffen eller gjort noe som helst..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har gjort en ene av de tre tingene man IKKE skal gjøre under flashing:

-Åpne skuffen
    -Trykke på power knappen
    -Trekke ut kontakten

Uten at jeg kjenner din spiller er sannsynligvis firmware blitt slettet, men ikke skrevet på nytt. Den vil dermed ikke gjøre så mye intelligent.

Hvis du leverer den inn til reparasjon, kan kanskje de koble seg på en programmeringskontakt inne i spilleren og flashe på nytt.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke den gjeldende spilleren, men det er på enkelte spillere så som Momitsu, en firmvare for selve loadingen av oppstarten, og en som omhandler firmwaren for hvordan spilleren jobber etter den initielle opploadingen.

Er det den tidligste loading firmware prosessen som ble forstyrret for DVD spilleren din Diceman, må nokk splleren inn for en litt mer hardware basert flashing hvor eprom minnet må skrives på nytt, ellers så kan det kankje være mulig å få gjenstartet flash prosessen med firmware cden i skuffen med power on og gjerne med en tastkombinasjon som angir at spilleren skal flashes på nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •