stender på tvers i innevegg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    eventuellt kan du jo ta ett brekkjern eller no inn i det øverste hullet og prøve å plassere det på denne tverrstenderen å gyv løs med en hammer.... Dersom avstanden fra det øverste hullet til stenderen tillater det vel og merke...

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    eventuellt kan du jo ta ett brekkjern eller no inn i det øverste hullet og prøve å plassere det på denne tverrstenderen å gyv løs med en hammer.... Dersom avstanden fra det øverste hullet til stenderen tillater det vel og merke...
    ...siden det er en gipsvegg vi snakker om her, så vil det være en særdeles dårlig ide....

Da vil han rive hull i veggen der platene er skrudd/spikret.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasta

Har spurt mange fagfolk om råd og veiledning opp gjennom årene og synes vel kanskje at noen stoler vel mye på egen kompetanse og svarer som om ingen andre har peiling.

Så mitt råd er i allefall å spørre flere - både fagfolk og "selvlærte" om råd i byggtekniske saker og vær litt skeptisk til svarene.

BR :-)
    Har også bygget om gammelt. I vår tidligere leilighet pigget vi opp og gravde ut kjelleretasjen for å få full takhøyde. 30kbm med masser gravde vi ut ! Fikk også skåret ut store vinduer i den 35cm tykke muren fra 1920. Som du nevner er det mye å ta hensyn til når en skal bygge ut noe eksisterende. Jeg vil påstå at det er mer jobb enn å bygge nytt.
    Lurt å lytte til fler "eksperter" ja. Vi hadde fått anbefalt trykkinpregnerte stendere i veggene i kjelleren, men ble advart i siste øyeblikk om farene ved de giftige materialene (dette var den gamle typen trykkinpreg.). Huset ville antagelig blitt ubeboelig hvis vi ikke hadde lytte til mannen på trelasten...

Må legge til at jeg har opplevd hederlige unntak blant håndtverkerstanden. Har bla en fast elektriker som er en seriøs ordensmann. Stiller med "møteboka" og noterer hva som skal gjøres, og det er alltid ihht spes. når han er ferdig. At han også rydder pent opp etter seg er en ekstra bonus.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasta
    ...siden det er en gipsvegg vi snakker om her, så vil det være en særdeles dårlig ide....

Da vil han rive hull i veggen der platene er skrudd/spikret.

Støttes !
    Har selv vært med på å rive et spikerslag ut av en vegg. Det skal enorme krefter til. I dette tilfellet vil gipsveggen ha fallt ned lenge før planken er løs.
    Synes forslaget om rund "luke" og borring med langt bor hørtes lurere ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for forslag... skal få pelt ned skjermen snart og gjøre et nytt forsøk. Men når jeg var inne i hullet og rota, syns jeg det var så smalt mellom gipsveggen og "veggen" bak.. redd jeg ikke får et rett borr inn der er ca 20-25 cm ned til stenderen fra skjermen. Finns det ikke et "leddet" borr som jeg kan vinkle da?

Se, de fuckings kablene ødelegger jo alt!

Newcomer rasta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Takker for forslag... skal få pelt ned skjermen snart og gjøre et nytt forsøk. Men når jeg var inne i hullet og rota, syns jeg det var så smalt mellom gipsveggen og "veggen" bak.. redd jeg ikke får et rett borr inn der er ca 20-25 cm ned til stenderen fra skjermen. Finns det ikke et "leddet" borr som jeg kan vinkle da?

Se, de fuckings kablene ødelegger jo alt!
    ...men fin skjerm da.....

Joda det finnes "bøyelige bor". Spørsmålet er bare hvor mye du må ut med....

http://www.amenta.no/rogron/product_...8f6e43866247d7

Clas Ohlson har sikkert også noe ....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den der er jo midt i blinken! En sånn må jeg få lånt meg!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •