Scaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Scaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scaler?

Jeg har et 42" plasma TV som med en noe dårlig scaler. Dersom jeg gir TVet native oppløsning (720p) blir bildet glimrende, mens om TV må oppskalere et signal blir det dårlig. Jeg har derfor konkludert med at scaleren på TV ikke er særlig bra.

Er derfor på utkikk etter en ok scaler. Har søkt på nettet men finner bare scalere til ca kr. 10.000. For denne prisen kunne jeg jo kjøpt en receiver eller DVD-opptaker med innebygd ok scaler. Er det noen som har tips til en billig og grei scaler som kan gi 720p som output? Har ikke lyst å betale mer enn 3-4000 for en slik.

Mangler i grunnen en HDD-opptaker, så om det finnes en slik med bra scaler til en fornuftig pris, mottas tips med takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung HR725 er jo en bra HDD optaker, med HDMI ut. Tuner og bilde er bra. Prisen er fornuftig synes jeg, ca 4k.

RETTELSE: Beklager, leste nettopp i en annen tråd at denne ikke har scaler.

Bønna

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var det jeg også oppdaget. Av de billige HDD-opptakerne jeg har sett er det ingen som kan scale til 720p. Når jeg nevnte 3-4000 som pris så gjaldt dette en dedikert scaler. Om jeg velger en HDD-opptaker/recieiver med ok scaler regner jeg med å måtte betale mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv en AverTV Box3 (med tuner), som skalerer vanlig kabelTV til 1280x769, men det er kompatibiltetsproblemer mot projektoren (Epson TW600, native 1280x720). Så den tror at signalet fra boxen er 1024x768.
    Med litt triksing blir bildet flott til å være kabelTV på 2m bredt bilde. Grand-pop videoscaler er et lignende produkt.

Begge er langt billigere enn stand-alone "hardcore" scalere. (1-1,5k)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Bønna. Jeg sjekket litt omkring AverTV Box3 og du har rett mht oppløsning. Jeg kunne tenke meg at scaleren fungerte som en slags multimedia hub hvor jeg kan koble inn xbox, DVD etc via component, men har etter mange nettsøk funnet ut at man ikke kan få både i pose og sekk uten å betale for det. Mulig jeg anskaffer meg en slik AverTV Box3 som en midlertidig løsning inntil det kommer rimelige recievere eller HDD-opptakere med scalingfunksjon.

Dessuten har jeg funnet ut at mitt TV faktisk bare har en oppløsning på 1024 x 768. Ikke ekte 720p som jeg trodde, men på den annen side bedre tilpasset til AverTV boxen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettelse : AverTVBox9 er det jeg har