DVI til HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: DVI til HDMI

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI til HDMI

Hei. Har bestemt meg for å kjøpe ny DVD spiller (Oppodigital) med DVI output. Skal koble denne til prosjektor som har HDMI input. Har derfor ett par spørsmål:
    Har valget mellom å kjøpe IXOS eller Monster. IXOS kablene står det er HD 1080p, går utifra at dette betyr at de har bånbredde nok til å støtte 1080p? Eller betyr det at de bare støtter 1080p?
    Videre så er det jo stor forskjell i pris på IXOS kablene og Monster kablene, men jeg har alltid lært at du ikke trenger å ha de beste kablene med Digitale kilder for å få ett like bra signal som du ville fått med dyrere og bedre kabler. Dette fordi signalene bare er 1'ere og 0'er eller på og av, og derfor blir all støy tatt bort før det blir sendt ut gjennom prosjektoren i form av lys. Er dette riktig eller har kabler veldig mye å si når det kommer til HDMI eller DVI kabler?
    På forhånd takk for alle svar...

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg av spiller;-) Kjøp den rimeligste, den duger i massevis. Du vil ikke se forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: Gratulerer med godt valg av spiller. Er selv strålende fornøyd med OPPOen.
    Kabel: Du har delvis rett når det gjelder digitalkabler. En billig kabel er like bra som en dyr, helt til man får bitfeil. Har hørt at bitfeil har vært en issue på lange dårlige HDMI kabler hvis man har DVD spiller med svakt utsignal.
    Nå har jeg imidlertid samme spiller som deg og benytter selv en 10m, 500 kroners HDMI kabel fra Clas Ohlson med godt resultat på 1280x720p. Så jeg kan si med ganske stor sikkerhet at et rimelig alternativ vil funke bra i ditt tilfelle.
    Lykke til !

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker selv en clasohlson kabel på 10 meter opp til pj og det fungerer utmerket

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •