grunnkurs for de ufaglærte

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb grunnkurs for de ufaglærte

hallo!

dette er altså min første tråd her på forumet, så det kan hende at tråden er
    lagt i feil ''seksjon'', men da må dere nesten bare bære over med meg og godta dette siden jeg er ny :razz:, og kanskje mine
    spørsmål virker litt små klønete og til tider idiotiske, dette er overhodet ikke
    bevisst!

Det har seg nå engang sånn at jeg jobber på elkjøp, butikken som er hatet og elsket sånn ca. 50-50, men selv de som hater den er der å handler da 8) (egentlig litt off-topic, men jeg følte for å ta det med).

men her kommer det da:

har dere noen gang stått et sted ( i mitt tilfelle i butikk) og fått et spørsmål om noe dere ikke har noen anelse om hva personen/kunden spør om, selv om du vet at du egentlig burde ha kunnet det!?
    det har i hvertfall jeg opplevd, og jeg ønsker virkelig å få rettet opp i dette, jeg ønsker og bli lært av de beste, nemlig folk som dere, folk som virkelig legger sjela si i det! slik at jeg også kan sitte fornøyd for meg sjøl å vite hva
    forskjellen på en crt projektor og en digital projektor er, hva slags lerret som egner seg best i et mørkt rom uten vinduer, i sterk belysning osv.

så denne tråden har jeg opprettet til hjelp for meg selv og andre av mitt slag ;-)

Så til alle dere som kan det her, tusen takk for hjelpen litt sånn på forhånd!

ps. spørsmålene kommer etterhvert, føl dere frie til å legge inn forklaringer og betydninger på div. ord og utrykk som er relatert til dette temaet når som helst :-)

Takk for nå!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, der blei jeg jammen litt klokere.....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi har en rekke fine guider her på forumet også, sjekk under "guider". Ta f.eks. titt på AVforums tekniske ordbok HER.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elkjøp-poijken
    hallo!

dette er altså min første tråd her på forumet, så det kan hende at tråden er
    lagt i feil ''seksjon'', men da må dere nesten bare bære over med meg og godta dette siden jeg er ny :razz:, og kanskje mine
    spørsmål virker litt små klønete og til tider idiotiske, dette er overhodet ikke
    bevisst!

Det har seg nå engang sånn at jeg jobber på elkjøp, butikken som er hatet og elsket sånn ca. 50-50, men selv de som hater den er der å handler da 8) (egentlig litt off-topic, men jeg følte for å ta det med).

men her kommer det da:

har dere noen gang stått et sted ( i mitt tilfelle i butikk) og fått et spørsmål om noe dere ikke har noen anelse om hva personen/kunden spør om, selv om du vet at du egentlig burde ha kunnet det!?
    det har i hvertfall jeg opplevd, og jeg ønsker virkelig å få rettet opp i dette, jeg ønsker og bli lært av de beste, nemlig folk som dere, folk som virkelig legger sjela si i det! slik at jeg også kan sitte fornøyd for meg sjøl å vite hva
    forskjellen på en crt projektor og en digital projektor er, hva slags lerret som egner seg best i et mørkt rom uten vinduer, i sterk belysning osv.

så denne tråden har jeg opprettet til hjelp for meg selv og andre av mitt slag ;-)

Så til alle dere som kan det her, tusen takk for hjelpen litt sånn på forhånd!

ps. spørsmålene kommer etterhvert, føl dere frie til å legge inn forklaringer og betydninger på div. ord og utrykk som er relatert til dette temaet når som helst :-)

Takk for nå!
    hvis ansatte hos elkjøp må opprette tråder på diverse fora for å få kunnskapen de trenger til den daglige driften på arbeidsplassen så står det jaggu dårlig til med opplæringen der i gården

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er ett godt initiativ av trådstarter, og hvem vet, kanskje han blir frelst etter en stund han som oss :-D

Ellers jobber jeg som en slags selger selv også, og de fleste kunder respekterer deg hvis du ikke kan svare, men faktisk sier det som det er; jeg vet ikke, men jeg skal selvfølgelig sjekke det opp :-D

Det viktigste, mener jeg, er å holde tunga rett i munnen når det kommer til Plasma, LCD, DLP, oppløsninger, kabelvalg og kalibrering. Både av lyd og bilde. Mesteparten av kundene dine lurer vel mest på HD-ready flatskjerm og surroundlyd. Og ingenting av det skal synes

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    seff var det et godt initiativ, jeg mente det mer som et spark i siden til vår grønne konkurrent

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    hvis ansatte hos elkjøp må opprette tråder på diverse fora for å få kunnskapen de trenger til den daglige driften på arbeidsplassen så står det jaggu dårlig til med opplæringen der i gården

ville bare legge til at jeg akkurat har startet i elkjøp, og har derfor ikke gjennom gått noen av opplærings kursene enda!
    jeg er her for å lære det lille ekstra, slik at jeg kan forbløffe kundene med mine
    supre kunnskaper :razz:

dessuten så er våre opplæringskurs meget annerkjente, æddabædda :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott initiativ - Elkjøps hovedkunder er dessuten neppe hi-fi- eller hjemmekinonerder. Er selv temmelig ny på hjemmekinofronten (litt over et år, men mer erfaren på hi-fi). Kan anbefale sjefen din å låne deg diverse hjemmekinooppsett slik at du virkelig kan ekspermintere med diveres utstyr. Da bør du få supert utbytte av AVforum til gunst for deg og dine kuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poijken

dessuten så er våre opplæringskurs meget annerkjente, æddabædda :razz:
    hvorfor har da omtrent ingen Elkjøp ansatte noe som helst peiling på f.eks. HiFi. Hvis man spør om noe, står jo 9 av 10 selgere å leser specsen på plakaten....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, da skjønner jeg at dere misliker arbeidsplassen min, det får være så!
    så hvis vi nå kan fortsette med det tråden ble startet for, nemlig å
    øke kunskapsnivået på de som ikke kan så mye.....

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er å surfe innom dette forumet omtrent daglig. Se raskt gjennom de fora som du finner interessant: TV, prjektor, lyd, etc. Les alt du ikke kjenner til. Slik lærer en ganske fort, men det tar lang tid å opparbeide seg den kunnskapen som mange er på forumet besitter. Lest spesielt alle tråder som omhandler produkter som du selv selger. Da finner en raskere ut av positive og negative sider med et produkt.

På El-kjøp er det nok heller ikke så ofte du trenger virkelig dybdekunnskap. Folk forventer det ikke når de handler der... Men det grunnleggende bør og må en kunne. Dessuten bør en finne seg rutiner for hvordan er raskt finner ut av informasjon.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter blir sikkert glad hvis alle svarer saklig/faglig i stedet for å bruke masse blekk (Les:bokstaver...:wink: ) på å disse Elkjøp! Rekk opp hånda de som ikke har handla der...:???: ja, nemlig! :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •