Composit RGB kabler og ny LCD TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Composit RGB kabler og ny LCD TV

Hei!

Har et spørsmål til dere som er litt mer inn i lyd/bilde enn jeg er. Har en Dell LCD W3202MC :grin: :grin: :grin: på vei hjem til postkontoret og tenker litt på videotilkoblingen. I dag bruker jeg SCART :neutral: kobling mellom min Phillips HDRW720 og min Phillips 28" crt.

Til å begynne med, vil jeg også bruke Scart mellom HDRW720 og W3202MC. Dersom jeg går over til "Composite RGB kabler" vil jeg da merke en kraftig bedring av bilde? Er det noe forskjell på billigere kabler til 200-300kr og de til 800-900kr bortsett fra magnetisk skjerming?

Håper på mange svar, er litt interessert i forskjellige meninger og hva som er å anbefale ;-)

Kemb0

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kemb0
    I dag bruker jeg SCART :neutral: kobling mellom min Phillips HDRW720 og min Phillips 28" crt.
    Det er da ikke noe å rynke på nesen for, scart er glimrende til CRT-TV.

"Composite RGB kabler" vil jeg da merke en kraftig bedring av bilde?
    Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, kompositt og RGB er to forskjellige signaler. Kompositt finner du som regel i en enkel kabel med gule RCA-plugger eller scart, mens RGB kun finnes i scart, i hvert fall til hjemmebruk. Scart kan overføre både kompositt, s-video og RGB (rangert fra dårligst til best), samt lyd. Jeg tipper at du vil få det beste resultatet med en komponentkabel fra DVD-spilleren til LCD-TV-en din, dette er en kabel med 3*RCA.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg mente 3xRCA... er ikke så inn i disse terminologiene enda... men tusen takk for svaret...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •