Problem med UPCs tuner DVi5000 - flimring på AE700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med UPCs tuner DVi5000 - flimring på AE700

Jeg har den digitale dekoderen DVi5000 fra UPC (den eneste som virker i UPCs nett). Etter å ha koblet den opp med en Scart-kabel fra dekoderen til min Panasonic AE700, får jeg en flimring av bildet omkring en gang i sekundet.

I starten trodde jeg kanskje at dette kunne være en feil på min projektor, men etter i kveld å ha koblet min DVD-spiller til projektoren med den samme scart-kabelen uten at den samme flimringen oppstår, peker det på UPCs dekoder istedet.

Jeg har også koblet dekoderen opp imot min Philips PF9830 med scart, og der er bildet fra dekoderen helt fint. Jeg prøvde også mot en CRT-TV og også der fungerer det helt bra.

Er det noen som har noen teorier om hva som skjer, eller vet om andre med samme problem? Jeg mener at jeg burde kunne forlange fra UPC at dekoderens signal også virker på min projektor, som fint takler signalet fra en dvd-spiller.

Alle innspill tas imot med takk - har enda ikke tatt kontakt med UPCs kundeservice, men utsetter det pga liten tiltro til at det vil føre til noe som helst.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres ut som et sync/interferens problem. Hvor lang og hva slags kabel bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen er 1m lang, men ikke av noe spesielt merke. Hvis kabelen hadde vært lang hadde jeg vært med på tankegangen, men jeg er ikke overtroisk nok til å tro at signalene må ledes med gullbelegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •