PD Action model 1mkII/yamaha s2500 dvd problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PD Action model 1mkII/yamaha s2500 dvd problem

Da var endelig kinoen ferdig (bilder kommer kanskje snart). Den består av en action model one mkII, yamaha r-xv4600, yamaha s-2500 og patos basic serie 5.1 + en liten svspb12/2 i hjørnet. er strålende fornøyd med dette oppsetet.

Har derimot et lite problem. fra tid til annen mister jeg bilde signalet og noen ganger lyden også. Dette skjer som regel når jeg dytter inn en ny film. Noen ganger kan jeg se på film hele dagen andre ganger er det umulig å få til noe som helst. Skjermen blir bare helt svart, andre ganger skurrer det bare(som når du ikke har signal på tv) dvd spilleren har også en tendends til å låse seg når dette skjer. Virker også som problemet kun trer i kraft ved bruk av hdmi, via scart virker alt som det skal. Har en proclass (hama som lager denne trur jeg) hdmi kabel på 10m og en annen kabel på 8m som jeg låner av en butikk. Sistnevnte kabel skulle være meget bra, men husker desverre ikke navnet på denne.

dvd spilleren er nesten ikke brukt , står godt ventilert osv. min mk2 viser 720p som oppløsning når jeg ser på film. Er dette riktig?

håper noen kan hjelpe meg her da jeg har liten lyst til å sende spilleren på reperasjon allerede nå!! men må man så må man.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en del dårlige erfaringer med S2500. de problemene du nevner er HDMI relatert. kjører du lyd også via hdmi?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei lyden går via i-link, eller coaxial. prøver begge for tiden. greit med i-link slipper da mye kabler da denne funker til sacd også. trur du hdmi kabelen er for lang? eller bare inkompatibilitet mellom s2500 og pj?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sjekket at ikke dvd-spilleren står med lyd ut på hdmi som aktiv? slike ting kan skape kompatibilitetsproblemer. jeg ville prøvd å få byttet spilleren uansett, den er VM i treg.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trudde ikke det var en slik funksjon på spilleren, men har ikke fått sjekket dette. det stemmer at den er vm i treg, kan ta opp imot 30sec før den skjønner om det er en cd eller dvd jeg har matet inn. skal sjekke dette når jeg kommer hjem igjen.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar jfinneru. se om jeg får byttet spilleren, vet ikke om jeg har no gyldig grunn til å bytte den, blir nok bare prøvd reparert tenker jeg. får håpe jeg har rett til å få den byttet.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    visste seg at overgangen hdmi/dvi ikke var helt kurrant å bruke. byttet kabel å funker nå som det skal. Har nå fått et nytt problem. Når jeg bruker hdmi switchingen på forsterkeren til å koble til htpc og dvd spilleren får jeg ikke bilde. problemet er at jeg får hdcp error som da fører til null bilde. dette er når jeg bruker dvd spilleren, noen som kan tenke seg hvorfor?

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå prøvd alt av innstillinger (trur jeg) noen andre som bruker rx-v4600 som har problemer med hdmi switchingen der ute? hadde vært fint om noen visste noe om dette, da jeg låner kablene av en butikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •