Olympus EyeTrek

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Olympus EyeTrek

Hei!

Har noen testet disse? Siden jeg skal bli far i januar så tenkte jeg
    det kunne være smart og se om jeg kunne fått kjøpt disse brukt.
    Da kan jeg se film på ca 52" med briller og headset uten å forstyrre noen! Har kikket litt rundt på nettet og lest diverse tester som fant ut at brillene til Olympus var greie på TV/DVD og PC-spill, men dårlig på å skrive i Word etc. Ergo, ikke noen briller å bruke til å skrive på forumet! Det jeg da egentlig lurte på, var om noen av dere har prøvd disse brillene før? Blir farger, kontrast, sortnivå ok i forhold til TV med disse? Blir man fort sliten i øynene? Vil man ikke begynne å skjele etter mange timer med å stirre på to skjermer hele tiden? Jeg tror oppløsningene på brillene er 800X600. Det er en som selger VR briller på QXL foresten. Derfor jeg spør!

Robert

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, leste en test i et blad for en stund tilbake. Han synes de var kule men kvaliteten var et minus :lol:

Hilsen Petter

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har testet og solgt disse i mange år... Har også testet og solgt Sony's varianter.

Jeg husker jeg drømte mye om Virtual Reality i sin tid, og når denne type briller kom på markedet, var jeg sikker på at jeg om ikke for lenge kunne forlate denne kjedelige planeten for godt!

Vel, ble nok dessverre litt skuffet... Pixler, elendig sortnivå, ubehalig å ha på, svimmelhet og rett og slett dårlig kvalitet på bildet... Det var imidlertid de første som kom fra Sony. Etterhvert har kvaliteten blitt noe bedre, men den totale opplevelsen mangler fremdeles.

Hvis de kommer med briller med både bedre kontrast, laaangt høyere oppløsning, 16:9 eller videre (helt så det dekker hele synsfeltet), begynner dette kanskje å ligne på noe.

En annen ting er jo at det er skrekkelig asosialt å sitte med disse brillene hjemme... Du kan også bli litt betenkt ved at du ikke ser hva som skjer rundt deg, en vet jo aldri!

Olympus sine briller er av de bedre, og de finnes også med noe høyere oppløsning. Jeg har testet også disse, men ble heller ikke her videre imponert.

Uansett, litt morsomt er det, men det er mer et leketøy enn noe en bruker for å se lange filmer etc.

Newcomer Wernicke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Eyetrek

Hei
    Jeg hadde en slik Olympus Eyetrek brille jeg kjøpte på dropzone for et par år tilbake. Funka bra. angrer på at jeg solgte den.
    Var ikke noe bra til word nei, men funka ganske bra til filmer. eneste var at man under filmene kunne bli avbrutt med en advarsel om at man burde ta en pause, siden det kunne skade øynene.

Så kom brillene i en feit aliminiums-koffert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •