Ghost image på tven

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ghost image på tven

Heisann!
    Jeg har et lite problem som jeg lurer litt på... På skjermen min er det litt "ghosting"... Ikke mye, men nok til at det blir irriterende.
    Det synes best på rgb bilde via scart og synes ikke via component.

Er dette et generelt kabelproblem? Jeg kjører signaet via monster scart fra digital kabeltuner til en 42" plasma skjerm.

Har andre dette problemet - og hva har dere gjort for å bli kvitt dritten?
    Greit å vite før jeg eventuelt investerer i nye kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To ting som kanskje kan medvirke til dette:

1) Er det også koblet an vanlig antennekabel til TV fra Sattuner? Har vært borti tilfeller der både lyd og/eller bilde i så fall har lekket mellom disse. Neppe i selve kabelen men i apparatene sin elektronikk.

2) Veldig mye ekstra skarphet og digitale billedforbedringer påskrudd på TV? Kan kanskje lage slike effekter?

Enkelt å sjekke vil jeg tro men kanskje ikke ditt problem i dette tilfelle?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være TVen som lager slikt selv.

Husker da jeg kjøpte ny stor Philips TV for 10 -12 år siden, og reagerte på at menyene på sat-tuneren hadde slike skygger. Tok med tuneren inn til forhandleren for å prøve på en annen TV. Koblet til en Grundig i samme prisklasse, og den var ca 5 ganger verre!
    Da slo jeg meg til ro med at TV'er er et sammensurium av kompromisser som tross alt er i stand til å gi et ganske akseptabelt bilde, gitt forutsetningene fra en teknikk hvor grunnlaget ble definert for omtrent 70 år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    265
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm. Noe å tenke på....
    Takk for svar. Jeg har bestilt nye rf kabler for og forsøke å forbedre signalet inn i tuneren. Ta vekk litt forstyrrelser kanskje? Håper disse kommer i dag - bestilte fra hifiklubben på torsdag i forrige uke.

Jeg skal også forsøke å ta vekk rf kabelen som går inn i tven for å se om det blir noen forskjell. Poenget med den kabelen er å kunne se på noe mens noe annet tas opp på hddrecorderen... Tar da opp fra satdekoderen mens jeg ser på tv via tuneren i tven.

Får teste litt til. Kommer tilbake med resultater når de foreligger. Men jeg tror nok jeg kommer til å kjøpe ny scart inn til tv. Den KAN bli bedre.

Litt skal man jo ha å drive med!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •