Beste innstillinger og koblinger DVD-LCD!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Særf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste innstillinger og koblinger DVD-LCD!

Heisann !
    Har en Phillips 32" lcd, med dvi/komponent - inngang, og en pioneer 575!

Det jeg lurer på, hvordan skal jeg få best mulig bilde på skjermen min? Bør jeg skifte ut dvd-spilleren med en dyrere spiller med dvi-utgang?

Og hvilke innstillinger skal jeg bruke ( hvordan kan jeg skifte osvosv) bruke på de forskjellige ? Tven støtter 1080i, hvordan kan jeg oppnå dette?

Osv

Setter STOR pris på alle svar!!

mvh
    Emil

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Denon 1920 er en spiller med digital bildeutgang som har fått mye skryt.
    Jeg ville nok valgt å bruke digital bildeoverføring for beste bilde.
    http://www.hifiklubben.com/no/Produk...er.htm?id=7052

At tv-en støtter 1080i trenger ikke bety at du ønsker å bruke så høy oppløsning.
    Mest sannsynlig er antall pixler på skjermen 768 vertikalt. Altså 768 vannrette linjer.
    Derfor ville jeg brukt et bilde på 720p som er nærmest mulig din tv sin native oppløsning.
    Ingen grunn til å skalere opp et bilde til 1080 for at tv-en i ettertid må skalere ned igjen til 720.

Dvd-spillere som skalerer opp bildet til 720 har begynt å komme til ok priser, og Denon 1920 gjør er meget god jobb i forhold til prisen den koster.
    For et år siden måtte man ut med over det doble i pris for tilsvarende kvalitet.

Pioneer 575 er jo også en spiller som har fått en del skryt, så den helt store oppgraderingen vil det ikke være, men i aller høyeste grad er det et steg oppover og i rett retning.

At spillere har HDMi-utgang og du har DVI på din skjerm løses med kabler som er HDMi-DVI i hver sin ende. Eventuelt med en overgang fra HDMi til DVI.

Husk, når det gjelder innstillinger ønsker vi primært å justere lysstyrke, kontrast og farge på skjermen, for så eventuelt å justere på spiller hvis skjermen ikke gir oss det vi vil har.
    Jeg anbefaler sterkt en kalibreringsplate som DVE (Digital Video Essentials).
    Den har testbilder for justering av lys, kontrast, farge, skarphet og mye mer.

Play.com sine priser er inklusive frakt, så du betaler ikke mer enn ca 175,- norske for å få den i postkassen din i løpet av en uke.
    http://www.play.com/play247.asp?pa=s...2&title=121810

Newcomer Særf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar Tor!

Et par spm fra en "dummie" !

Kan min 575 skalere opp til 720p(den er stilt inn til å kjøre p ?( det er alt jeg vet )
    Kan denon 1920 det ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •