Dell 2005FPW problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dell 2005FPW problemer

Hei jeg har nettopp kjøpt meg en Dell 2005FPW.Er utrolig fornøyd når det gjelder data tilkoblingen via. VGA. Men da jeg skulle koble Xboxen min til skjermen med s-video ble det et veldig uskarpt bildet jeg endte opp med. Søkte en del på google å fant ut at det er flere som har samme problem. Da fant jeg ut at jeg skulle prøve med DVD spilleren min på skjermen. Jeg koblet den til via. composite tilkoblingen, men her også ble det et rimelig dårlig bildet. Er det mulig å fikse litt på bildet? Burde jeg kjøpe meg en s-video kabel til dvd spilleren og droppe xboxen?
    Har kanskje tenkt å kjøpe meg X2VGA. Noen erfaringer her?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-Video er ikke i stand til å lever ut på langt nær den oppløsningen skjermen din liker å kjøre med. Dersom noe av utstyret ditt har HDMI eller DVI ut så prøv å koble det rett inn i DVI inngangen på skjermen og se om ikke resultatet blir langt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor dell skulle selge en skjerm hvor bilde blir dårlig via. s-vid og composite. Kan hende at dette er pga. kablene jeg bruker, menmen. Har tenkt å kjøpt meg X2VGA slik at jeg kan oppskalere til 1080i

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er slik at en S-Video utgang fra f.eks en DVD spiller kun sender ut et vanlig TV signal. Dvs et interlaced TV bilde med 50 bilder i sekundet og en oppløsning på ca 480*625 linjer. Det er egentlig skrale saker og svært dårlig egnet til å vise f.eks Windows desktop på. Skjermen din vil nok foretrekke å bli matet med noe mer oppløst så og si. Best trives den nok med et progresivt signal, 60 Hz og 1680*1050 oppløsning.

Når det er sagt så burde jo en film avspilt fra en DVD spiller via S-Video bli helt ok på Dell skjermen. Svakhetene kommer først og fremst til syne på mer statisk materiale med f.eks små fonter. Kobler du f.eks PC,en din til skjermen med en S-Video kabel så vil du nok slite med å lese teksten på desktoppen om du ikke setter PC'en til å vise 640*480 oppløsning.

Kompositt er vel den dårligste form for overføringskabel når det gjelder video. S-Video er mye bedre. VGA som du benytter fra PC er bra men aller best blir det med DVI kabel fra PC til skjerm. Bildet blir mer stabilt uten sånne små ekle pixelskjelv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •