Konvertering fra scart til s-video - dårlig bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konvertering fra scart til s-video - dårlig bilde?

Jeg har digital-TV fra UPC, med Motorola set-top box. Denne har bare scart utgang for bildet, men siden min receiver ikke har scart inngang blir jeg nødt til å konvertere til S-video for å få TV-bildet gjennom receiver til prosjektor. Jeg prøvde meg med en billig scart-til s-video/composite "adapter" (kun en plugg med scart i ene enden og s-video/composite utgang i andre), men det ga elendig bildekvalitet - kornete bilde. Er dette kun fordi overgangen er av dårlig kvalitet, eller vil man få dårlig bilde ved slik konvertering?

Noen som kan anbefale en god overgang eller konverterer som vil gjøre jobben, ikke altfor dyrt? Det er tross alt TV det er snakk om så det er begrenset hvor mye jeg er villig til å bruke...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scart er ikke en bildestandard i motsetning til s-video. Kjøp en slik på Clas Ohlson og bruk en s-video kabel i god kvalitet.

PS: Gitt at Motorolaen kan gi s-video ut på scart...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var akkurat den jeg brukte... med dårlig resultat, dessverre. Får altså bilde, men mye dårligere enn med scart rett på TV'en.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med full SCART får du RGB signaler. Med den adapteren der får du bare kompositt, som normalt har vesentlig dårligere kvalitet.
    Det er tvilsomt at UPC dekoderen kan gi S-Video ut, den gir nok bare RGB og kompositt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, da er det kanskje ingen løsning på dette da? Er det ingen andre som har samme løsning, altså kabel fra UPC koblet til prosjekter uten scart-kabel? Eller kan man konvertere fra scart til komponent for et bedre resultat?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som allerede nevnt er scart IKKE en signalstandard. Scart, eller Euro.scart, er en kabel/konntakt-standard. Via scart kan man overføre både kompositt, s-video og RGB-Video alt ettersom hva kilden støtter (Den støtter alltid komposit-video).
    Støtter kilden din RGB via scart kan du kjøpe en RGB-scart til component converter.

F. eks denne: http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=389

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, da er jeg på nett - beklager at det tar litt tid her, er ny på området...

Jeg har sjekket bruksanvisningen på Motorola'n (DVI5000), og det står ganske riktig at den støtter RGB ut i tillegg til kompositt. Det står heller ikke noe om s-video, så det signalet jeg får ved å bruke en s-video kabel fra "scart-til-s-video"-pluggen blir vel da et kompositt-signal eller? Det forklarer sikkert den elendige kvaliteten.

Skal vurdere om jeg er villig til å bruke en tusenlapp for å få Dagsrevyen på lerretet, det kan jo diskuteres om det er verdt det...

Takk til alle for god hjelp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •