Går for tiden og vurderer hva jeg skal satse på når det gjelder å sende lyd- og bilde signaler til flere rom i mitt hus. Har pr. dags dato en digital paraboltuner, en vanlig radio/tv-antenne, en DVD-spiller og en videospiller.
Jeg har akkurat flyttet inn i nytt hus hvor jeg har en stue i 1.etg hvor jeg (foreløpig) har plassert paraboltuneren og DVD- og videospiller. Har også blitt ferdig med en kjellerstue hvor jeg skal kjøpe en ny TV (42" plasma) og hvor jeg har satt opp mitt surround stereoanlegg. I tillegg ser jeg for meg at jeg etterhvert vil få bruk for et par TV'er oppe i 2.etg hvor det skal bli kontor og flere soverom.

Ser det finnes flere løsninger basert på koakskabel, Kat5-kabel eller trådløst. Hva burde jeg velge? Koaks-løsningen (f.eks. LoftBox) er en billig, fleksibel og enkel løsning, men gir vel kanskje det dårligste og mest forvrengte signalet. Kat5 kabling (f.eks Elko sitt HomeLink) er en del dyrere, men gir vel bedre signaler og er like fleksibelt. Trådløse systemer er forholdsvis billige, men gir vel kanskje ikke den store fleksibiliteten. Hva med kvaliteten på signalene her?

Jeg har lagt opp 20mm rør med bokser sentralt plassert i alle rom i huset slik at kabling er ingen problem. Jeg vil gjerne ha det slik at jeg kan se på 2 ulike TV-programmer samtidig. Finnes det noen vei utenom en ekstra paraboltuner og ekstra kort da? Jeg bor ikke i en by slik at kabel-TV ikke er mulig å få dessverre.

Er det noen som har erfaring med noen av disse systemene eller noen som har generelle gode råd å gi?