Digitalt kabelTV fra BKK i Bergen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitalt kabelTV fra BKK i Bergen

Jeg har frem til nå hatt analogt kabeltv der jeg bor (i Bergen). Nå har BKK som leverer kabeltv gått over til en "ny" digital plattform som de kaller "SeMer!".

Er det noen som har erfarninger med kvaliteten på denne tjenesten? Hvordan er dekoderen?

---

Jeg vet ikke om jeg har lagt denne tråden rett sted på forumet, så tilgi meg om den ligger feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bkk

Det er mulig at svaret er sent. Jeg har skaffet meg digital dekoder fra BKK med Se-Mer. Jeg kan ikke si at jeg er fornøyd i forhold til prisen å betale.
    Signalene er mpeg-2 og dekoderen er ikke bra. Forhåpentligvis vil det bli bedre senere.
    Hva jeg ønsker er mpeg-4 og HDMI utgang på den digitale dekoderen. Da vil jeg få godt utbytte av resten av mitt utstyr.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil2006
    Det er mulig at svaret er sent. Jeg har skaffet meg digital dekoder fra BKK med Se-Mer. Jeg kan ikke si at jeg er fornøyd i forhold til prisen å betale.
    Signalene er mpeg-2 og dekoderen er ikke bra. Forhåpentligvis vil det bli bedre senere.
    Hva jeg ønsker er mpeg-4 og HDMI utgang på den digitale dekoderen. Da vil jeg få godt utbytte av resten av mitt utstyr.
    Takker for svar. Jeg har faktisk ikke kommet så langt at jeg har fått bestilt en slik dekoder enda... vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller. Synes det er hjerterått at en må betale for å få selve boksen, i tillegg til ekstra kostnader i måneden.

Kanskje du kan svare meg på noen andre ting Kjetil2006? Hvilke tilkoblinger har boksen, scart, komponent, digital coax? Hvordan er hastigheten og responsen på den? Opplevde du noen forskjell i bildekvalitet i mellom analoge og digitale signaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Takker for svar. Jeg har faktisk ikke kommet så langt at jeg har fått bestilt en slik dekoder enda... vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller. Synes det er hjerterått at en må betale for å få selve boksen, i tillegg til ekstra kostnader i måneden.

Kanskje du kan svare meg på noen andre ting Kjetil2006? Hvilke tilkoblinger har boksen, scart, komponent, digital coax? Hvordan er hastigheten og responsen på den? Opplevde du noen forskjell i bildekvalitet i mellom analoge og digitale signaler?
    Den modellen som de nå gir ut er en Scientific-Atlanta Explorer 100DVB.
    http://www.scientificatlanta.com
    Det er en eldre modell og det var den eneste de nå hadde inne. Hun i resepsjonen fortalte meg at de hadde problemer med "de små" (nye) dekoderne og de var derfor sluttet å levere dem ut.

Dekoderen har RGB ut på scart. Scart til TV og VCR. Det er hverken HDMI, DVI eller uttak for component. Imidlertid er det digital lydutgang på dekoderen i tillegg til phonoutgang. Det er også utgang for Coax antennekabel slik at du kan koble videre til en analog tv-tuner.
    Den er ikke så veldig rask. Jeg har lurt på å gå til anskaffelse av en dreambox for kabel-tv, men jeg venter nok til de kommer med DVI ut.

Mitt TV har en ekstrem god analog tuner, så jeg kan egentlig ikke si at jeg får noe særlig bedre bilde med den digitale tuneren fra BKK. Fordelen er imidlertid at jeg nå får tilgang til EPG og de mulighetene dette gir i tillegg til at jeg har en ekstra tuner koblet til mitt hoved-TV.
    Den digitale pakken fra BKK gir meg også pr dags dato 61 radiokanaler og det er enklere å velge pakker av diverse kanaler som ikke koster alt for mye.

Uansett, så syntes jeg månedskostnaden for å ha denne digitale boksen er for høy. Jeg forsøker noen måneder og forventer at de snart får inn noen bedre modeller med ny teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vurderer no det samme, å få digitalt kabel frå BKK.

Er det nokon som veit om det er kommet nokon ny dekoder nå? Eller leverer BKK den samme gamle?

Eit litt nybegynnerspørsmål også. Kan eg bruke ein annen dekoder eg kjøper selv (dreambox for eks) til BKK digital tv? BKK support svarte at dette ikkje var muleg, syntes det var litt rart.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lidvar
    Er det nokon som veit om det er kommet nokon ny dekoder nå? Eller leverer BKK den samme gamle?
    Tror det er den samme boksen som de lanserte for ca. 1 år siden eller noe slikt. Det var i hvert fall den som var avbildet da jeg nylig fikk reklame fra dem. Jeg har enda ikke tegne digitalt. Det er mulig at jeg venter på det digitale bakkenettet i stedet. Det er tross alt under et år til det skal står ferdig i området.

Sitat Opprinnelig postet av lidvar
    Eit litt nybegynnerspørsmål også. Kan eg bruke ein annen dekoder eg kjøper selv (dreambox for eks) til BKK digital tv? BKK support svarte at dette ikkje var muleg, syntes det var litt rart.
    Tror ikke du kan bruke andre dekodere. Det er ikke så mange selskaper som ønsker å åpne for dette i Norge. En skam egentlig, da boksene som ofte leveres er dårlige. De har heller ikke muligheter for opptak.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D plager meg at BKK ser ut til å være fullstendig i hengemyra når det gjelder utvikling i forhold til andre leverandører som Lyse osv!

Nettet de tilbyr er jo en skam! Digital-TV prosjektet ser jo ut til å være litt etter mange andre...

De måtte jo bare lagt fiber for alle penga!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Eg tar opp igjen denne gamle tråden og spør igjen.
    Er det nokon som veit noko nytt om BKK sitt digital kabeltv-tilbud?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også interessert i dette. Vi får snart levert BKK bredbånd og kabelTV, men jeg vil helst ikke binde meg til dette hvis det er mulig å gjennomføre cardshare med kabelTV. Det virker ikke som om det er så mange som har peil på dette... Noen som har noen linker til sider/forum der man kan få svar?

-a

Newcomer DCSupreme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy BKK møkkakabel TV

Boksen de leverer er helt apekatt. Den er drit treig, og EPG'n funker når den vil. Jeg har samme driten som heter Scientific-Atlanta Explorer 100DVB og den er en skandale. Jeg fikk den for ca 18 måneder siden.

Du får ikke kjørt cardshare på BKK, for de har kuttet ut kortene. Det åpnes kanaler til deg fra sentralen dems. Så da tror jeg det blir vanskelig med dreambox for kabel også på grunn av dette, men jeg har ikke prøvd.

En ting som ble bedre med digitalboksen er når jeg kjører TV på projektoren. Merket stor forskjell.

Men du får ikke alle kanalene til canal digital av en eller annen grunn. De må ta seg sammen.

Har ikke mulighet til Parabol, da hadde valget vært enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

De klarer ikke å åpne for alle kanalene heller. Har 4 tillegskanaler i vårt borettslag, disse er kun tilgjengelig i det analoge nettet. Fikk beskjed om dette da jeg ringte og spurte hvorfor de ikke var tilgjengelig via dekoderen. Det gikk ikke :twisted: :twisted: . Den siste tiden, etter at de sendte ut en oppdatering nå i høst har dekoderen stadig gått i "lås", løsningen er å ta ut strømledninge. Når dette skjer flere ganger pr dag så .......... Ringte BKK kundeservice forrige uke. enda har jeg ikke fått noe svar på hva som er feil. Dama så at det kunne være noe med kablingen og da var det i tilfelle ikke deres feil.... Vel kablingen har vært lik i 2,5 år, så det tviler jeg på er tilfelle. På spørsmål om når de evt vil komme med en HDMI/PVR boks fikk jeg til svar at det vurderte de ikke for øyeblikket

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er helt sikkert: I det øyeblikket det kommer en brukbar løsning med hdtv og pvr fra en eller annen leverandør av kabel-tv, ryker bkk til h.... ut fra stuen min. Frem til da får jeg sitte litt på gjerdet, men det sier litt om BKK når de tilsynelatende ikke har noen planer om å forbedre produktet sitt mens andre forbereder seg til hd-sendinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Analog vs digital

Fikk min 46x3500 før jul og kjører PS3 samt kabeltv fra BKK i Bergen. Har i sameiet en analog grunnpakke med ca 20 kanaler. BKK tar ca 70 kr mnd ekstra for å leie digital dekoder med 500 i startpris.

Som et eksperiment gjorde jeg et digitalt kanalsøk på TVen og fant 120 digitale kanaler fra BKK. De fleste er kodete, men jeg kan se 20 av de: TV2 film, history, MTV2 m.m.

Når jeg svitcher mellom analog og digital på NRK eks, forstår jeg at det er digital som gjelder. Steike for en forskjell. Tok derfor kontakt med BKK for å få kort og ev info om CAM. Det viser seg at deres tuner ikke bruker kort. De påstår at jeg må bruke tuneren deres uansett.

Må jeg det??
    Kan de "åpne kanalene" mot min TV?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •