Grosse Problem...!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Grosse Problem...!

Heisann...
    bare lurte på om det er noen som kan komme med noen tips ang problemer med bilde....

Har:
    Rotel RSX-1067
    Sanyo PLV-Z4
    som er koblet mot hverandre med en Monster component kabel.
    i tillegg er det jo da koblet en dvd spiller til receiveren og en plasma og xbox og litt annet..

det som er problemet er at her endag jeg så film, merket man plutselig at bildet fikk en anelse blå/lilla i seg.. det er snakk om sjenerende mengder...
    man merker at en blå/lilla stripe beveger seg sakte men sikkert horisontalt over lerretet..dette er ekstremt irriterende da man ser det spesielt godt at fargene blir feil og at den på en måte lissom ikke klarer å blende ned lyset fra fargene i denne stripen som går over skjermen. så det blir lissom en lys stripe som beveger seg...

Når jeg ikke har tilkoblet en DVD film eller spiller xbox, så er det på en måte en meget intens svart flimring over lerretet. det skal forsovidt lissom ikke sendes noe signal fra forsterkeren, men det gjør jo tydeligvis det for flimmeret forsvinner når jeg napper ut kablene. virker som det er masse høyfrekvent signal som durer over lerretet.

og jeg har frustrert og desperat revet meg i håret fordi jeg ikke klarer å finne hva som er galt, har nemlig;
    1.prøvd en annen dvd spiller på samme kabel(altså nappet ut komponent kabelen fra receiveren): da blir feilen borte
    2. har prøvd en annen kabel på samme receiver: da er feilen der fortsatt
    trekker da som konklusjon at feilen ikke kan ligge i kabel eller projektor

3. har da tenkt at det må være noe galt med receiveren. koblet den derfor til plasmaen med samme komponent kabel og kunne ikke legge merke til noen lilla stripe eller flimring...
    så dermed vet jeg heller ikke om det er receiveren... det kan jo hende at det ikke synes fordi den har en annen oppløsning der enn det projektoren har...

har også forresten merket at det har kommet en merkelig "summe" lyd i høyttalerene mine som er blitt sterkere enn før etter at denne flimringen har kommet.. dette er vel kanskje noe med jording..
    bruker AudioPro Bravo FX-10
    men er ikke sikker på om dette har sammenheng med det spesielle bildet fenomenet fra receiveren.

så spørsmålet er om det er noen egentlig i hele verden som vet hva dette kan skyldes og hva jeg må gjøre for å rette på det. eller om jeg bare skal kjøre hele anlegget på dynga (gjør jo selvfølgelig ikke det, men er ganske sliten og frustrert nå)...
    ganske kjedelig å ha brukt så mye penger på anlegg og så blir det sånne irriterende ufikselige feil=)

har ikke rørt noen instillinger på receiveren, dette skjedde plutslig, så kanskje det kan hende at det plutselig ble en dårlig kobling.
    gikk også over alle innstillingene i receiveren og dobbelt sjekket at de var riktige..

håper noen har noen tips eller innspill..
    det hadde betydd meget...

godt nyttår på forskudd forresten alle sammen...

Mvh.
    Alex..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi. Altså, nå har ikke jeg mye peiling, men jeg mener jeg leste om dette et eller annet sted og det var en som hadde no problemer med jording i huset sitt? Han ringte til en eller annen leverandør og fikk dem til å installere en sak, og så var det borte. Haha, dette var ikke mye nøyaktig, men jeg skal se om jeg finner det igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som leter finner; jeg fant noe på www.hjemmekino.no.
    http://forum.hjemmekino.no/viewtopic...rding&start=75

En som heter Alex_F hadde akkurat samme problem og skrev:

Jeg har testet nettopp, og galvanisk skille er montert (av Telenor). Stripen min er borte. Hurra !!

For de som har samme problemet anbefaler jeg å kontakte kabelselskapet først. Da koster det ikke noe. Får en ikke respons, så kan en kjøpe en galvanisk skille selv. Tror det koster ca kr 300. Men det er greit dersom de monterer det, for da slipper en kostnaden, samt boksen en må montere på veggen.

Håper det kan være til hjelp for deg og da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •