Trenger hjelp for sammenkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp for sammenkobling

Hei!
    Ny og ukyndig bruker håper på gode råd / tips for sammenkobling av mitt nye hjemmekinoutstyr. Eventuelt råd for komponenter jeg bør bytte ut? (Misstenker at jeg kunne hatt en bedre DVD spiller, med bedre tilkoblingsmuligheter.)

Komponenter:
    Panasonic AE-900 > Prosjektor
    Denon 2805 > Reciever
    Hitachi DVP 250 >DVD spiller
    Sony CD-SKIFTER MEGA STORE CD200
    Force D-Master 536S >TV Tuner

Høytalere:
    Kirksaeter Prisma 200 - Front
    B&W LCR 60 - Senter
    Audi Pro Stage 6 - Bak
    Focal JM.lab Chorus SW 700 S - Sub

Jeg har fått systemet til å spille med alle komponenter, men er ikke fornøyd med bilde fra prosjektoren. Dette skyldes - tror jeg - oppkobling mellom DVD og Recieveren (Står nå med komposittkabel via en Scart overgang).

DVD spilleren og Recieveren har ikke den nye HDMI utgangen som finnes og anbefales brukt på prosjektoren. Prosjektor er nå derfor koblet via Reciever med komponent kabler.

Spørsmål: Om jeg kjøper en ny DVD spiller med HDMI utgang, kan jeg da koble prosjektor direkte med HDMI kabel til denne DVD spilleren? Vil dette være den beste måte å få et godt bilde fra DVD, og vil jeg da kunne se TV via denne samme oppkobling?

Dere trenger kanskje mer utfyllende info fra meg for å kunne gi de nødvendige råd??? :-?

Hilsen 993

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 993
    Spørsmål: Om jeg kjøper en ny DVD spiller med HDMI utgang, kan jeg da koble prosjektor direkte med HDMI kabel til denne DVD spilleren? Vil dette være den beste måte å få et godt bilde fra DVD.....
    Uten tvil! Dersom du investerer i en ny spiller med HDMI utgang vil du helt klart få et bedre bilde enn du har i dag. Den varianten du kjører i dag er vel i grenseland til det dårligste bildet du kan ha....;-) En Denon DVD1920 er vel et greit begynnertips i så måte.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil se tv fra samme kabelen så har du to alternativer.

Det ene er å kjøpe en hdd-opptaker som har tv-tuner i dvd-spilleren (som f.eks. Sony's 1010).

Den andre (og foreløpig litt dyrere) er å kjøpe en reciever som har fler hdmi-innganger og en utgang. Sony har en burk her også, som jeg tror koster ca 25 lapper. Pioneer har vel en som koster rundt 17 så vidt jeg husker fra da jeg sjekket samme saken i forrige uke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •