Komponent signal gjennom forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komponent signal gjennom forsterker

Er det noen som har erfaring med å kjøre komponent signal fra DVD, gjennom forsterker til prosjektor?

Jeg har H/K DVD25, H/K AVR5000 og Epson TW10.

Alle overganger forringer signalet, men hvor mye?
    Det beste bilderesultatet får jeg selvfølgelig ved å ta signalet rett ut fra DVD'en, men da misser jeg muligheten til å bytte både lyd og bilde med et tastetrykk på fjernkontrollen. Samtidig misser jeg muligheten til å få online screen meny fra forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll: Ja det forringer kvaliteten MASSE...

- få deg programmerbar fjernkontroll, da kan du gjøre begge deler med ett trykk

Angående meny - kople s-video/compositt signal fra receiver til projektor. Det skull gi deg mulighet for "on screen" justeringer av receiver.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig misser jeg muligheten til å få online screen meny fra forsterkeren.
    Kjør gjerne komponentsignalet direkte fra DVD til projektor. Ønsker du OSD fra receiver, kobler du en komposittkabel mellom receiver og projektor. OSD-en skulle ikke kreve mer. Tror dette skulle virke...

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja fungere det!
    iallfall på denon modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S-Video kabel gjennom AVR5000

Komponentkabelen gir fantastisk bilde til prosjektoren.
    Har nå prøvd litt forskjellig for å få bilde fra forsterker til prosjektor. (brukes da for å få bilder fra video/tv-signal og OSD menyen fra forsterkeren.)

På AVR5000 er det en egen Monitor utgang. Får merkelig nok ikke noen bilder fra denne med S-Video kabel. Er det noen andre som har prøvd det samme? Kan det være at Monitor utgangen er gåen? eller har jeg en feil "type" s-video kabel?

Derimot fikk jeg se OSD menyen når jeg koblet kompositt fra video-4 utgangen. Men da får jeg jo ikke kjørt ut video/tv-signaler.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en liten ting når det gjelder s-vhs monitor ut er at den bare viser de kildene som er koblet til denon reciveren med s-vhs. sikkert derfor mange av oss har en s-vhs videospiller. (kun for å få en s-vhs utgang)
    hilsen Jørn

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    en liten ting når det gjelder s-vhs monitor ut er at den bare viser de kildene som er koblet til denon reciveren med s-vhs. sikkert derfor mange av oss har en s-vhs videospiller. (kun for å få en s-vhs utgang)
    hilsen Jørn
    En del receivere konverterer signalene fra kompositt til s-vhs slik at dette ikke er noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok dette som er problemet - at forsterkeren ikke konverterer signal.
    Jeg kjører videosignal inn til forsterker gjennom kompositt. Forsterker konverterer derfor ikke kompositt til s-video signal.
    Samtidig sa en kamerat at hans forsterkere bare viser OSD meny gjennom kompositt utgangen.
    Det vil si at jeg trenger både kompositt, s-video og komponent kabel til prosjektor.

Skal også koble til PS2. Tenker å gjøre dette via forsterkeren. Noen som vet hvilket signal/kvalitet den gir ut?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •