Koble TV, PC og hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble TV, PC og hjemmekino

Har da endelig bestemt meg, og kjøpt meg slik TV og slikt hjemmekino-annlegg.
    Har kjøpt en kabel, som går fra TV-en til hjemmekinoen, som gjør at lyden på vanlig TV kommer på hjemmekinoen.
    Men så skal jeg koble TV-en til PC-en via S-Video, slik at jeg kan se filmer jeg har på PC-en på TV-en.
    Men for at alt sammen da skal virke når jeg ser fra PC, må jeg da koble S-video fra PC til TV, og lyd fra PC til hjemmekino?
    Eller skal jeg ha lyden fra PC til TV, og igjen lyd fra TV til hjemmekino?
    Vet ikke om det er så mange innganger på alt en gang, men det får jeg se på onsdag når jeg får det :grin:

Ble litt surrete dette her, men håper dere forstår det, og kan forklare meg hvordan jeg skal koble :-P

På forhånd takk ;-)

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DEt beste er vel å kjøre lyd rett fra pcen til reciveren, men du får vel ikke noe særlig bilde fra PCen på en bilderørs-TV???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    DEt beste er vel å kjøre lyd rett fra pcen til reciveren, men du får vel ikke noe særlig bilde fra PCen på en bilderørs-TV???
    Hmm, hos en kamerat (de har en 32" bilderørs tv, en mye eldre enn den jeg har kjøpt) så kjørte vi S-video fra hans bærbare pc til TV-en.
    Bildet ble veldig bra, synes nå jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peis lyd og S-Video fra PC inn på receiveren. Bruk f.eks VCR2 inngangen (om det finnes en slik?). Så velger du bare VCR2 på receiveren når du vil se bilde fra PC.

På PC'en må du velge en oppløsning som kan vises på TV og sendes via S-Video. (640*480 eller 800*600 skulle gå) og ellers sette opp skjermkort og Windows slik at det sendes signal ut på PC'ens S-Video utgang.

Å se Windows desktop via dette blir ikke så bra (tekst blir for smått og utydelig) men video går helt fint. Spill går også bra faktisk, i hvertfall har jeg prøvd dette med Colin Mcrae 2005 og det fungerte forbausende bra over S-Video.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det inngang for både lyd og bilde på denne hjemmekinoen da?

Link til Pioneers hjemmeside

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står ikke om scart-kontakten støtter s-video. Hvis den gjør det kan du få ganske bra resultat med det rette skjermkortet. Jeg har et Nvidia 6600gt og når jeg kjører s-video i tv'en egen oppløsning (720x576) blir bildet veldig bra og mye skarpere en standart pc-oppløsninger som 800x600 eller 1024x768.
    For din 32" er vel den ideelle oppløsningen 1024*576.
    Om det ikke støtter s-video får du vel bare kompositt-signal og det gir et ganske sørgelig bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av palarsen
    Det står ikke om scart-kontakten støtter s-video. Hvis den gjør det kan du få ganske bra resultat med det rette skjermkortet. Jeg har et Nvidia 6600gt og når jeg kjører s-video i tv'en egen oppløsning (720x576) blir bildet veldig bra og mye skarpere en standart pc-oppløsninger som 800x600 eller 1024x768.
    For din 32" er vel den ideelle oppløsningen 1024*576.
    Om det ikke støtter s-video får du vel bare kompositt-signal og det gir et ganske sørgelig bilde.
    Ok, men da kan jeg vel likegodt bare kjøre S-Video fra PC og rett inn i TV-en?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    498
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du selvsagt gjøre.