Dilemma TV / Proj. ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dilemma TV / Proj. ???

Jeg har vært litt borte fra forumet en stund.
    Årsaken er at jeg har kjøpt og pusset opp leilighet (min første).
    Derfor trenger jeg også fornyelse på kino-fronten.

Nå er jeg i det dilemmaet at jeg var egentlig på god tur til å spare til en flat-tv. Nå leser jeg imidlertid om de nye D5 (epson-600) projektorene, og ser at jeg kan komme litt billigere unna med den løsningen, samt større ( :grin: ) bilde. Ulempen er uegnet for tv titting, pærekostnad osv..

nå har jeg en liten 21" dårlig TV. Hvis jeg skulle hatt flatskjerm måtte den vært 40 tommer og HD-ready. Altså ganske dyr.
    Projektor / lerret/ div kommer på under 18000 hvis jeg ikke bommer grovt.
    en tv blir nok over 20.000

Så er vurderingen. Hva gjør jeg?

Hvis jeg skal ha lerret skal jeg da ha det foran TV'n? eller skal jeg ikke ha tv'n? Jeg liker rammespent lerret og kunne gjerne hatt det permanent på veggen, men hva gjør jeg da med TV?

Klarer ikke helt bestemme meg jeg altså...
    Så: Vær med å bestemme hvordan stua mi skal bli! kom gjerne med noen betraktninger også...

Vet ikke helt om denne ligger på rett sted, noen som har bedre forslag så bare å flytte den!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare prosjektør for tiden. Ulempen med det er at til daglig TV titting så:

-Må man ha det ganske mørkt i rommet. Kan være litt kjedelig når man ikke skal se film men ha på dagsrevyen samtidig som man gløtter litt i dagens avis. Tussmørke kan være litt trøttende også.
    -Støyer litt fra vifta.
    -Det går jo en tanke til pærepris også av og til.

Men for meg så var film viktigst. Ser heller mindre på TV.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som Ole Brumm ville ha gjort ("ja takk, begge deler"); kjør en liten eller evt. "overkommelig" stor LCD, og en OK prosjektor.

Du får en OK 32" LCD (eller evt. litt mindre om du skal ha veldig god kvalitet) som duger til tv-sendinger, og en hd-klar LCD prosjektor til "alt det andre" for rundt 20k.

DET ville jeg gjort. (Og det gjør jeg forsåvidt allerede, har allerede tv'en, men tar ett skritt av gangen, så prosjektor kommer seinere en gang)

Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjør ole brumm ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt ny leilighet som er under oppussing her også, og kommer til å gjøre som Ole Brumm. Har prosjektor og motorisert lerret, kommer til å kjøpe en 32lcd når jeg er klar til innflytting. Kom frem til at det var den beste løsningen, da alternativet var enten en 42" eller 50" plasma.
    Kan muligens bli litt skummelt med feks en htpc på plasma visst en skal ha det senere muligens?

Newcomer MaRe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ja,takk.Både plasma OG prosjektor".
    Jeg har en 42" plasma som jeg bruker til begge deler nå,dvs film og tv.Men kommer til og beholde plasma`n når jeg skal kjøpe prosjektor,greit å ha den til tv titting.

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville brukt denne lille tvèn til vanlig tv titting og projektorn på film.. Dette finner du nok en løsning på

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på min SVÆRE 32" til TV, sjarmen med mørkt rom, stort bilde og mye lyd er jo forbeholdt film

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ole Brum-teorien ødelegger alltid økonomien :razz:
    Jeg var i samme situasjon som deg. Tok meg lang tid å komme fram til ett svar. Jeg tok utgangspunkt i hva det skal brukes til. Film. Og jeg synes ikke 42" gir noen kinofølelse.. større og bedre enn 28" jeg hadde, men ikke stort nok., Så spørsmålet er bare hva du ser mest av? Hadde også tanken på motorisert lerret med tanke på evt plasma senere.

Men sånn her endte/ender det:

- Prosjektor med rammelerret for film og PS2
    - 19" pc ultra slim flatskjerm som tv (mest nyheter jeg ser)
    - Plasma får komme seinere og blir trolig ikke intergrert i noen hjemmekino.
    Trenger ikke TV2 nyhetene og nytt på nytt i dolby digital liksom

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker også 2forskjellige skjermer. Hadde en 28" før sammen med projektor og brukte begge omtrent like mye. Jeg synes nå også man blir sliten av å se på så stort bilde hele tiden så når jeg så en film på TV så kjørte jeg den sjelden opp på projektoren. Det var kun når det var besøk og evt cupfinale det ble storskjerm

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha en flatskjerm i stua, mellom 40 og 50 tommer, og på filmrommet skal jeg ha prosjektor.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tatt steget og har fjernet TV'n fra stua. Etter en uke så går det fremdeles bra Det ble skikkelig ryddig i stua uten den kolossen av en TV jeg hadde. Nå er jeg på utkikk etter et vakkert maleri til å ha på veggen der hvor lerretet blir trukket ned.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg!

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... går mot Projektor og TV-kort til dataen eller noe.
    En av punktene er at jeg er veldig hypp på rammelerret som henger som et bilde på veggen. Jeg vil ikke ha veldig stort bilde. tenker rundt 170 bredt grått lerret. så da spørs det om ikke eg må skaffe tilveie en liten dataskjerm og et tv-kort til dagsrevyen/kongen av queens? :-P

Jeg ser egentlig veldig lite på tv, og har bestemt meg for å gi bort x-boxen så snart jeg finner en verdig mottaker, så dette går mot rammelerret dere.

For øvrig så bor jeg alene, og har stort sett gardinene trukket for i stua.
    Ikke alltid man gidder å kle på seg for naboene for å rusle gjennom stua om morran...
    og jeg er ikke innendørs for å se etter solskinn. det finnes det plenty av utendørs. :-D

Neste dilemma blir da hvordan skal jeg gjøre det mtp. rammelerret og liten skjerm. Må jeg løfte bort den når jeg skal se på film da? Hvis den står oppå senteren liksom? Ideer?

Se vedlagt Bilde av sånn jeg har det nå ca. Bildet er fra rett etter jeg flyttet inn. Tenkte lerret rett over der senteren er nå sånn ca. og bort med tv'n.
    Problemet blir da altså hvis jeg skal han en liten 19" lcd eller noe hvordanjeg skal gjøre det mtp. plassering?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •