xbox og filmer å litt om dvd spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

xbox og filmer å litt om dvd spillere

Lastet nettopp ned trailer på Narnia (fimen) via xbox live. (samme som går på tv nå om dagen.
    Den var vist i 720p. Første gangen jeg ser en video i hd å jeg må si at jeg lot meg imponere over det grafiske.

Satte så i en dvd (star wars ep3) og nå kommer spørsmålene:
    Strekker 360 bare ut en vanlig 16:9 dvd til skjermens størelse, eller scalerere den på noen måte opp til 720p?
    Ble ihvertfall litt imponert over grafikken. Synes det ble bedre enn fra pc med nvidia pure video og muligens noe bedre enn fra min dvd spiller. Muligens bare hodet mitt som tuller.

Så satte jeg inn en dvd som er i 4:3 format, love hina, winter spesial.
    Her ble også bildet vist i full skjerm og jeg synes at det ble bedre enn fra dvd spiller.(scalerer xbox 360 oppover tro?)
    Ble ihvertfall bedre enn fra pc (wmp) da wmp spilte av filmen i 4:3 format og da ble den også 4:3 på tv. Det synes ihvertfall ikke jeg noe om.

Det skal også ises at min dvd spiller ikke scalerer på noen som helst måte, bilder som eventuelt ikke er 16:9 blir bare strekt ut og vanlige dvd`er blir bare blåst opp til og passe fullskjerm. så eks mine filmer som er i 4:3 format ser litt spesielt ut via dvd spilleren ihvertfall.

Snuser litt på en ny dvd spiller også, ser på denon 1920. Vist jeg forstår det riktig så scalerer den opp bilder til 720p. Skulle ihvertfall vært morro og bare prøvd en slik på min tv bare for å se om det fungerte og hvrdan det ble.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som vet noe om xbox 360 og scalering?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •