Sikringsbrudd ødlegge LCD TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sikringsbrudd ødlegge LCD TV?

Når jeg våknet i dag morres skrudde jeg på min 23" LCD tv og den sa bare "blopp" og skrudde seg av igjen. Tenkte at den kanskje hadde gått av å stå litt uten strøm så dro ut kontakta og lot den være ute til jeg kom tilbake fra exphil eksamen. Når jeg plugga i kontakta igjen reagerte den hverken på fjernkontroll eller knapper på tven. etter en stund med strøm i skurdde den på lys, altså skjermen lyste litt opp, men ingen reaksjon og ikke no bilde. har dratt ut kontakta og prøvd flere ganger men den ser rimelig dø ut. Snakka litt med folka på hifi centeret idag og han hadde oppleved at LCD tver kan dø uten vidre, samme hvor gamle de er.

Jeg har en liten teori om den kan ha blitt ødelagt av strømmnettet her jeg bor. Det er helt jævlig. Vi er fire hybler i underetasjen på en enebolig og på en 32A hovedsikring er det koblet 3 kjøleskap, komfyr, vaskemaskin, rommet til 4 ungdommer med pcer og stereo +++. I tillegg er kontaktene kobla litt rart sammen synes jeg og tven står på en 10A kurs sammen med mye annet. Sikringene går i hytt å gevær og vi hadde også en dårlig micro som gjorde at sikringa gikk hver gang vi satte den på. Kan tven min ha fått skader av dette tulle anlegget? Siden sikringa går så er det stor sannsynlighet for at det har vært noen spenningsdipper. Tven har funka helt perfekt helt til i dag morres og jeg er veldig førnøyd med den og savner den veldig på en lørdags kveld :cry

Kan noen hjelpe? evt noen som vet om en god reperatør på LCD, Dahlens?

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å koble tv'en på en annen kurs? Vet ikke om det skal ha noe særlig å si, men med et slikt strømnett som du har, så kan det jo være verdt et forsøk

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, har koblet den i en annen kurs

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Dette var kjedelig.
    Er vel ikke helt usansynlig at spenningstopper i nettet oppstår sånn som du forklarer det som "henger" på.
    Det som garantert fjerner dette er en online UPS.
    Håper du får liv i den igjen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det tragiske er at for å få alt til å virke uten at sikringa gikk hele tia koblet jeg anlegget på ene kontakta og tven til den andre. Anlegget fikk derfor spenningsvernet fra monster, mens tven fikk ikke no. Tragisk, men sant. Noen som kan si noe om hvordan dette kan tas på forsikring? egentlig synes jeg dette er noe som burde gå på huseier, siden han har satt opp dette elendige systemet. Jeg hadde tenkt til å kjøpe meg ny forsterker nå, og da er det surt å se en tv til 17 lapper gå istykker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •