Videokamera: Sony DCR-HC90E og overføring til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videokamera: Sony DCR-HC90E og overføring til PC

Har kjøpt meg et nytt videokamera - Sony DCR-HC90E - og trenger litt hjelp...
    Før brukte jeg en USB kabel til å overføre filmen til PC, siden det var det som fulgte med kameraet, men bildet ble ikke så veldig bra, og lyden var ikke-eksisterende. Nå har jeg fått meg firewire-kort og -kabel. Men er fortsatt ikke helt fornøyd med bildet. Selv om lyden i det minste er til stede nå, og også er bra
    Vet ikke om grunnen er at jeg bruker det programmet som fulgte med kameraet. Picture Package. Eller om det er noe annet som gjør det.
    Så om noen har noen tips til programmer jeg heller bør bruke, eller noe annet som kan hjelpe, så hadde jeg satt stor pris på det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste for en nybegynner en Pinnacle Studio (er vel ute i utgave 10 nå), ellers kan man til nød bruke windows movie maker som ligger med på win xp. Den programpakken som følger med sony er vel kun til "web redigering" og støtter vel som jeg vet ikke skikkelig overføring av ukomprimert .avi og skikkelige redigeringsfunksjoner. Det er ytterst få kamera som leveres med no slikt i utgangspunktet.

Pass også på at usb kabelen ikke står i da usb IKKE skal brukes til å overføre lyd og bilde fra MiniDV kamera. Firewire systemet ble så å si skapt for minidv kamera.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler også Pinnacle Studio 10. Det skal være noe av det bedre som finnes er ute.

Angående overføring av film så MÅ du bruke firewire. Film overført pr. USB vil nemlig ha lavere kvalitet (annen komprimering eller noe slikt).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •