VGA til scart (crt tv).

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VGA til scart (crt tv).

Er ute etter best mulig signaloverføring fra htpc til crt tv'en min. Planlegger å kjøpe LCD tv, men venter til over jul.

Er denne kabelen noe å satse på?

Bruker nå en s-video kabel men dette fungerer jo ikke i det hele tatt annet enn til nød for litt filmtitting. Har lest litt på forumet her tidligere om noen som laget sin egen VGA til scart kabel og lurer på om den kabelen som jeg linket til er noe som kan fungere like godt som den hjemmelagde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den saken der er nok kun lagd for Kiss dvd spillere. Greia er den at man må kraftig manipulere skjermkortet for at noe slik skulle gå samt at tv'en måtte tåle visse frekvenser (du kan ende opp med å skade den totalt). Dette er ytterst vanskelig og kun noe jeg vil anbefale elektronikk guruer å styre med.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik kabel kan man enkelt lage selv hvis man har et ATI Radeon kort:
    http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt om noen som har ødelagt TVen sin på et slikt prosjekt, har du eksempler på dette n0stra?

Guiden tZar lenket til er veldig bra, og fin og ha uansett om en velger å kjøpe en ferdig kabel eller lage selv. Her er et eksempel på et annet firma som selger den typen kabler. Tror for øvrig du bør sende en mail til Netshop for å høre om pinnekonfigurasjon på den kabelen før du kjøper, har egentlig liten tro på at den skal fungere.

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er "ytterst vanskelig og kun noe for elktronikk guruer" kan jeg absolutt avkrefte. Tok ikke lange tiden å lage kabelen. Selv om jeg feila litt på første forsøk pga. slurv ble ikke tv'en skadet av dette

Newcomer Vittoria sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har no dvd spelaren kobla gjennom scart til tv scart rgb. Bare lurte på om bildet blir bedre dersom den går gjennom scart fra DVD-Spelaren til VGA Inngangen(scart til vga)?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vittoria
    Har no dvd spelaren kobla gjennom scart til tv scart rgb. Bare lurte på om bildet blir bedre dersom den går gjennom scart fra DVD-Spelaren til VGA Inngangen(scart til vga)?
    Nei, bildet vil ikke bli noe som helst bedre. Det er det samme signalet som sendes uansett.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Er ute etter best mulig signaloverføring fra htpc til crt tv'en min. Planlegger å kjøpe LCD tv, men venter til over jul.

Er denne kabelen noe å satse på?

Bruker nå en s-video kabel men dette fungerer jo ikke i det hele tatt annet enn til nød for litt filmtitting. Har lest litt på forumet her tidligere om noen som laget sin egen VGA til scart kabel og lurer på om den kabelen som jeg linket til er noe som kan fungere like godt som den hjemmelagde.
    Vet ikke om det har kommet tydelig nok frem i denne tråden, linken til den DIY kabelen sier ganske tidlig at muligheten til å bruke den kabelen er begrenset av hva slags skjermkort du har. Skjermkortet ditt MÅ være i stand til å sende et intelaced signal fra VGA utgangen. (SCART standarden støtter ikke progressive signaler.) Om du ikke er sikker på om skjermkortet ditt er i stand til dette må vi nesten vite hvilket skermkort du har for å kunne hjelpe deg. Om det bare er 2 måneder til du kjøper deg LCD TV hadde jeg personlig ikke gidda å stresse med no kabelgreier til gammal crt nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •