DV NTSC/DV PAL Haster

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DV NTSC/DV PAL Haster

Har en film jeg ønsker å redigere som er tatt opp på et dv kamera kjøpt i USA.

For å lage en DVD som kan spilles på norske helt ordinære dvd spillere og tv må jeg jo da velge PAL, problemet er sikkert helt åpenbart for folk som kan dette at det vil ikke gå. Jeg bruker Adobe Premiere Pro, og når jeg exporterer filmen, og ser på clipet i programmet blir det mye hakking og ikke bra å se på.

Når jeg derimot lager en NTSC går alt som smurt.

Det jeg da lurer på er følgende: Går det an å enten konvertere det ferdige produktet eller råmaterialet fra NTSC til PAL?

Eller finnest det løsninger på problemet?

Eller er det faktisk så ufattelig enkelt at den DV NTSC som jeg lager i adobe kan spilles på en hvilken som helst norsk dvd spiller og tv?

Trenger et supersvar superkjapt! Sitter og mekker film nå! Og må jo da enten konvertere først eller etterpå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkleste løsningen med Premiere Pro er å redigere video i orginal format (NTSC) og når du er ferdig spesifisere at du vil lage en DV PAL med DV PAL aspect fil. (Export movie, settings, video). Så lager du et nytt DV pal prosjekt hvor du importerer denne filen og lager DVD. Premiere Pro konverterer "greit nok". Om du vil ha bedre resultat, så kan jeg anbefale Canopus Procoder v.2.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk!!!

Prøve det første og se! Det er i utgangspunktet ikke høy oppløsning på filmen så.....

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar nr 2 er også at det aller meste av noenlunde nytt utstyr takler NTSC også her i PAL land.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •