TV bilde plasma ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV bilde plasma ?

Heisan er ny her på forumet så håper jeg kan stille et kort spørsmål her .Først må jeg få si at dette er et flott forum har lest her i mange dager før jeg registrete meg og har funnet mye nytting fra dere andre her .
    Så spørsmålet :Har 42" plasma med topp bilde på DVD men på enkelte ,eller nesten alle kanaler (kabeltv) ruller det en lys strek over bildet nesten hele tiden .Er det bare for at det er for dårlig signaler på kabeltv eller kan det være andre ting ?
    Håper ikke dette er feil sted og spørre for en ny bruker :roll:

Filmslaven

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei Filmslaven og VELKOMMEN til AVforum!

Lys strek over bildet kan jo være kilderelatert, men det kan også være feil i tuneren på TVen din, såvel som i kabelen. Hvis du har en reise-TV eller lignende du kan teste med, er det greit å få testet signalet i første omgang. Test også gjerne med en ny kabel. Har du ingen stripe der, er jo svaret gitt; da er det noe feil med TVen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann ,takker for kjapt svar .Denne streken er kun på plasman og ikke på vanlig tv og det virker som den ikke er på alle kanalene ,ser den best på norsk TV2 .Andre kanaler kommer den innimellom. Kan jo prøve på og bytte kabel i første omgang og se da .

Filmslaven

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg hadde et lignende problem når han koblet opp tvsignalet til projektoren sin - da rulla det et felt nedover som var litt lyst og i tillegg skapte en horisontal bølge i bildet.

Løsningen var å kjøpe en liten boks på HiFiklubben som antennekabelen ble koblet gjennom. Tror denne fjernet en jordsløyfe eller noe i den duren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.Har bytta kabelen fra vegg til tv , men hjelper ikke .Har sitti og studert litt på div kanaler og den kommer og går på enkelte og andre er den synlig hele tiden ,tynn lys strek over skjermen som kommer fra toppen og ruller sakte nedover .Vis det er plasman så er jo det kjipt,er vel ikke bare bare og få dem til og bytte den .For og reparere en plasma som er en uke gammel er ikke mye intresant, da vil jeg ha ny .Så vis det ikke kommer fram noe lurt ettervært idag så kontakter jeg dem jeg kjøpte den av imårra .Er jo ikke butikk men en nettbuttikk med lager i vestfold .Var veldig greie der da jeg fikk feil høytalere og bytta den og fikk pengene igjen så kan jo håpe servicen er på topp når jeg snakker med dem om dette også .

Filmslaven

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du teste med en annen kilde? F.eks om du har samme symtomet med avspilling av DVD?

Hva med det D|sElMiNk foreslo? Kan jo høres ut som en mulig årsak.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt strøkent når jeg kjører DVD .Skulle jo nesten tru det er forholda på kabeltv som gjør det når det er så stor forskjell fra kanal til kanal.Noen ganger ruller den oppover andre ganger nedover .Ikke lett å se den stipa bestandig men den er der .Og nå så jeg at den stopp ei stønn før den begynte og rulle oppover igjen .Ikke morro nei .Bare tanken på å være uten tv i mange dager og uker er jo ,ja. Burde bare blitt bytt ut og fått et nytt et uten noe problem.Evt reparere et uke gammelt tv som blir levert med feil burde bare blitt bytta inn i et nytt.Men for jo høre med sjappa og se hva som sjer.Kan jo komme tilbake med hvordan det går .

Filmslaven

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd og bytte kabler (alt) , ikkeno hjalp . Har fått lånt meg en videospiller og prøvd med den tuneren , men neida strken kommer men blir mye klarere bilder da . Har et slik billig Panaconic hjemmekinoannleg ,den lille , knøtt ligg senterhøytaler ligger på sammen bord som plasman (under) og annlegget står i hylla under der igjen ,på gulvet rett siden av står woffer'n . Forslag ?
    Har prøvd og slå av bass ,men nei .Kansje fjerne alt vekk fra plsman bare for og sjekke ? En ting til som jeg kom på nå ,har et slikt t stykke i veggen (kabeltv) slik at jeg har to kabler ut ,deler tv med leiligheten nede .Hørt at det ikke er bra da signalene blir mye dåligere .Skal prøve og fjerne T stykke og ha på kun mitt tv å se da , uff lei av detta men blir jo vant da .Er jo topp da jeg ser DVD da .

Filmslaven

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa jeg skulle komme med svaret når det kom . Det er kabeltv ( canal digital ) som ikke leverer bedre signaler , slik at å få et bra tv bilde er bare og glømme .Vis jeg ikke vil betale nesten tusen kroner første året for en decoder fra dem og ca 500 i året etter det , skulle få gratis leie som er på hele 57 kr mnd .Mafiafolk det der .

Filmslaven

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd et slikt galvanisk skille til antennekabelen? Fant det ikke på Hifiklubbens nettsider, men de hadde det ihvertfall i Trondheimsbutikken. Er ellers å få kjøpt på Tveco.no.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •