Harman Kardon DVD 31 - Import fra statene.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman Kardon DVD 31 - Import fra statene.

Hei,

Jeg vurderer å bestille meg en Harman Kardon DVD 31 spiller fra statene, da det ble halv pris i forhold til her i landet. Men når jeg bestiller fra USA så er det jo "Region Code 1 or 0 only". Er det mulig å "fikse" litt på disse, slik at de blir sonefri?

Vet det går på enkelte DVD-spillere.

Edit:
    I tillegg er det oppgitt:
    Video Signal System : NTSC

Så vidt jeg vet er det vel PAL her i Norge. Kan man "fikse" litt på dette og? Eller blir det fiksa når man evt fikser DVD spilleren som sonefri?

Alle svar blir tatt imot med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De fleste nyere systemer er kompatibelt med PAL og NTSC, men i USA er det 120V spenning, mens her i norge er det 230V. Jeg vet ikke hvor lett eller vanskelig det er å bytte trafo i en slik spiller, men det finnes kanskje eksterne trafoer som du kan benytte. På Europeiske modeller er det ofte en switch på baksiden som en velger 120V eller 230V, men vet ikke om dette er tilfelle på de Amerikanske modellene.

Angående sonefri spiller, så vil jeg anta at det er mulig å gjøre det samme på de fra USA som en kan gjøre på de fra Europa. Dette er da bare en antagelse.

En annen ting er at moms og frakt på slike ting er ofte veldig dyrt, og du har forsåvidt ingen garanti på produktet (med mindre du sender det tilbake til USA da). Stort sett vil jeg tro du ender nesten på samme pris som produktet koster her hjemme.

Håper dette var til litt hjelp iallfall, og jeg ønsker deg lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •