LG 32LP1, og diverse spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    account not active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG 32LP1, og diverse spørsmål

Fått tilbud om å kjøpe LG 32LP1 gjennom jobb med et ganske bra avslag fra veiledende pris. Dette vurderer jeg sterkt å slå til på. Vi fikk se/prøve den på jobb i dag, og jeg synes den var bra. Så litt tendenser til hakking på noen bilder og det var ikke bra å sitte helt inntil, men det var ting jeg regnet med. Noen som har erfaringer med denne skjermen?

Testet TVen med ulikt materiale. En HD-snutt som gikk fra en LG hdopptager var nydelig å se på. En Smallville DVD var ikke like konge, men likefullt bra

Hva slags tilkobling er det jeg bør bruke fra en DVD-spiller til en LCD-skjerm? I dag testet vi med komponent og DVI. Vurderer om jeg skal kjøpe en ny spiller, og Denon 1920 er en av alternativene. Den har DVI utgang. Vil dette si at den kan oppskalere bildet til HD før den sender det til TVen? Blir det i såfall bedre resultat av dette enn av å la skjermen ta seg av oppskaleringen. Mitt spørsmål er vel ganske enkelt: hvordan kan jeg se en DVD på min LCD med best mulig kvalitet?

Har dere noen andre tips til DVD-spillere i budsjettklassen med god bildekvalitet (nye eller brukte).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du følte at tv'en hakket kan det godt være prosessoren, vet at enkelte LG modeller (vel å merke de i midtsegmentet) har litt svakere prosessor. Når det gjelder tilkobling osv, det beste er å prøve seg frem, det finnes ingen fasit. Noen liker dvi/hdmi noen liker komponent. La spilleren evt konvertere oppløsningen til tv'ens naturlige oppløsning. Noen ganger er faktisk tv'ens egen scaler bedre enn den i dvd spilleren.

LG lager gode skjermer og det eneste jeg kan sette fingeren på ved enkelte av deres toppmodeller er at de har blåskjær i det sorte. Dette blir mer og mer synlig jo mer ut og større vinkel man står i sammenlignet med tv'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •