UPC Digital dekoder og DVD/HD-opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

UPC Digital dekoder og DVD/HD-opptaker

Skikkelig newbie-spørsmål men det virker som om de fleste har har en del peil, så:

1. Er det mulig å få en DVD-opptaker til å skjønne hvilken kanal den skal ta opp på når man bruker en digital dekoder fra UPC? Eller må dekoderen stå på den kanalen det skal tas opp fra... (Jeg tror at dere som evt har digital dekoder fra UPC skjønner hva jeg mener)
    2. Så at det virker som om det kommer kopi-sperrer på tv-kanalene. Er dette i bruk hos UPC, og betyr dette at jeg ikke kan ta opp fra UPC digitalt? Regner med at jeg fortsatt kan kople en DVD-opptaker via koaks-kabelen og ta opp analogt...?
    3. Noen gode tips til DVD-opptakere i <2000-kroners klassen og Hard-diskopptaker i <4000-kroners klassen?

Takk.

Kenneth

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En DVD opptaker kan bare ta opp analogt. Dvs inngangsignalet er analogt, det blir digitalisert i opptageren.
    Så bruken blir akkurat som med en VHS. Det er UPC dekoderen som bestemmer hvilken kanal som vises, og den må ha en timer for å skifte kanal for at du skal kunne ta opp forskjellige kanaler.
    UPC krever full kontroll over dekoder, så du kan ikke kjøpe din egen digitale opptaker. Med Canal Digital står man friere til å velge selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •