Signalforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signalforsterker?

Borettslaget har gjort den utrolige beslutningen å gå over til UPC for kabel-TV -- mot Smartcall tidligere, der lokalt satelittanlegg ble benyttet. Resultatet av dette er ganske enkelt at man har gått fra greie klare TV-bilder til noe som defintivit ikke ser bra ut.

Nå er det 25 år siden kablene ble lagt i bakken her, så også disse spiller litt inn. Vurderer kanskje om en signalforsterker kunne gjort ting noe bedre -- at det kanskje ikke er bildet i seg selv, men signaldistribusjonen som er svak. Noen eventuelle forslag på konkrete produkter som ikke koster all verden?

Argumentasjonen for bytte fra Smartcall til UPC var at Smartcall kunne være litt trege når det var problemer -- enkelte ganger kunne kanaler "fryse", og en tuner måtte omstartes -- dette kunne kanskje ta bortimot et døgn. Dog ikke ofte. At UPC har overtatt Smartcall og at en del påpekte at UPC ikke akkurat er kjent for god bildekvalitet, samt at man mistet kanaler som Eurosport og Discovery, gikk vist ikke helt inn hos generalforsamlingen. Å slenge opp en tallerken begynner å friste. Borettslaget ønsker ikke at man gjør det og definerer det vel som ulovlig, men ut i fra det jeg har forstått kan de ikke nekte meg det. Dog, jeg føler ikke akkurat for å "bli uvenn" med styret i tilfelle det skulle være andre ting der man trengte dem... :?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig bilde kan komme av mange ting, og svakt signal er vel ikke det mest vanlige. Det vil bare forårsake "snø" i bildet.
    Så en forsterker tror jeg ikke vil hjelpe. Det kan like gjerne være at signalet er for sterkt. Men mest trolig er det reflekser. Gamle kabelnett kan vel aldri bli bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Dårlig bilde kan komme av mange ting, og svakt signal er vel ikke det mest vanlige. Det vil bare forårsake "snø" i bildet.
    Så en forsterker tror jeg ikke vil hjelpe. Det kan like gjerne være at signalet er for sterkt. Men mest trolig er det reflekser. Gamle kabelnett kan vel aldri bli bra.
    Selve nettet mellom boligene er det samme som tidligere, da det var upåklagelig bildekvalitet, men altså annen "signalleverandør"...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •