Vise presentasjoner på flere plasma tv'er med stor avstand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vise presentasjoner på flere plasma tv'er med stor avstand

Hei!

Jeg leter etter en leverandør som kan levere systemer for å vise samme presentasjon/webside på flere plasma/lcd skjermer samtidig fra en en pc, og hvor skjermene er opptil 200m fra hverandre. Det finnes et nettverk i bygget.

Er det noen her som har noen forslag til firmaer jeg kan kontakte?

Mvh,

Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste vil jo være å koble en datamaskin til hver enkelt plasma og innstallere RA(remote admin) på hver enkelt data. For så å ha en "server" der du installerer RA også. Så kobler du de andre datamaskinene opp mot "serveren" via RA, da kan du se det som skjer på "serveren" på alle datamaskinene. Deretter er det bare til å starte powerpoint evnt andre fremvisnings program

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Radmin er et fornuftig forslag. Uansett ser det ut til at de enkleste løsningene for dette krever 1 stk. PC pr. skjerm. Det finnes tynne klienter som også håndterer dette greit, men det spørs på hva slags innhold du skal spille av.

Skal du vise websider osv. kan jo dette settes opp pr. maskin...

Var det meg som skulle løse dette, hadde jeg bygget en mini-itx maskin for hver skjerm, og skjult denne et eller annet sted rundt skjermen (evt. bak skjermen om det lar seg løse plassmessig. Minimal formfaktor, maksimal fleksibilitet. Det eneste du strengt tatt trenger i tillegg til HK på en slik maskin er en harddisk eller CF-brikke, pluss litt RAM, og da blir det ikke så dyrt.

Jeg tenker VIA EPIA MII12000, VIA EPIA SP13000 eller VIA EPIA MS10000E, litt avhengig av hvilke specs du trenger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •