SCART til VGA ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question SCART til VGA ?

Hei!

Jeg har en ask C100 som desverre ikke har noen annen videotilkobling enn svideo og compositt.

Derfor lurer jeg på om man får tak i en scart til vga omformer? Tror det kunne økt bildekvaliteten et par hakk.

Håper på positive svar

Marius

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daemroen
    Hei!

Jeg har en ask C100 som desverre ikke har noen annen videotilkobling enn svideo og compositt.

Derfor lurer jeg på om man får tak i en scart til vga omformer? Tror det kunne økt bildekvaliteten et par hakk.

Håper på positive svar

Marius
    En slik overgang tror jeg du må se langt etter, VGA kontakten er jo beregnet på et bilde fra en datamaskin, og datamaskiner sender progresive bildesignaler. En SCART kan ikke formidle et progresivt signal. Men om jeg har gått glipp av noe vesentlig, og det faktisk lar seg gjøre å kople til VGA inngangen på C100 med en slik overgang, så vil et av de beste stedene å lete være: www.leteng.no Har de ikke kabelen/adapteren du ønsker så kan de lage den for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemet, men kablene finnes.

Sjekk denne:

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3257

Tror Leteng har denne eller kan skaffe denne, men vet ikke om den vil virke. Har sendt mail til dem, men har ikke fått svar...

Ole I.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at trådstarter har en VGA inngang på projector, og ønsker å benytte SCART RGB signal fra videokilde? Altså SCART til VGA.

Det er ingen informasjon å hente fra den linken på Gefen, men jeg tipper dette er VGA til SCART (til tross for at tittel sier det motsatte). Altså en PC utgang til en video skjerm.
    Dette er mulig hvis du kan stille ned frekvensene på skjermkortet og sette interlace mode, noe ikke alle skjermkort kan.

Det er et hovedproblem med å kunne ha SCART til VGA: Videosignalet har fast frekvens på 15.625 kHz. Det finnes svært få VGA skjermer som vil akseptere så lav frekvens.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Jeg antar at trådstarter har en VGA inngang på projector, og ønsker å benytte SCART RGB signal fra videokilde? Altså SCART til VGA.

Det er ingen informasjon å hente fra den linken på Gefen, men jeg tipper dette er VGA til SCART (til tross for at tittel sier det motsatte). Altså en PC utgang til en video skjerm.
    Dette er mulig hvis du kan stille ned frekvensene på skjermkortet og sette interlace mode, noe ikke alle skjermkort kan.

Det er et hovedproblem med å kunne ha SCART til VGA: Videosignalet har fast frekvens på 15.625 kHz. Det finnes svært få VGA skjermer som vil akseptere så lav frekvens.
    Ser av spec'en på C100/C105 at denne klarer:

H-Sync Range: 15.0 - 100.0kHz
    V-Sync Range: 43 - 130Hz

Bør ikke dette bety av denne projektoren godtar videosignalet med en frekvens på 15.625?

oi

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleig
    Ser av spec'en på C100/C105 at denne klarer:

H-Sync Range: 15.0 - 100.0kHz
    V-Sync Range: 43 - 130Hz

Bør ikke dette bety av denne projektoren godtar videosignalet med en frekvens på 15.625?

oi
    Jo, da er det en mulighet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •