widescreen på både dvd og pj...må man ha det på filmen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

widescreen på både dvd og pj...må man ha det på filmen?

irriterende at det er widescreen på dvd når man allerede har widescreen pj. er det mulig å fjerne det på dvden? jeg har ikke fått det til enda er ikke sikker på om det er mulig engang.. bildet blir jo mindre og man vil jo ha det så stort som mulig. :-P

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du mener... Når du har widescreen på projektoren er det jo perfekt at filmen også er i widescreen?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    irriterende at det er widescreen på dvd når man allerede har widescreen pj. er det mulig å fjerne det på dvden? jeg har ikke fått det til enda er ikke sikker på om det er mulig engang.. bildet blir jo mindre og man vil jo ha det så stort som mulig. :razz:
    Mulig det er fordi det er litt sent nå, men jeg er ikke sikker på hva du mener.
    Dersom selve filmen er 16:9, er den lagret på dvd platen som 16:9. Det er da ønskelig å ha en projektor som er 16:9. DVD spilleren kan vise både 4:3 og 16:9. Dersom du mener de sorte stripene opp og nede i bildet, kommer de av at formatet på dvd platen ikke er samme som på projektoren (f.eks 2.35:1). Dette kan du gjøre fint lite med, om du da ikke ønsker å ødelegge bildet ved å strekke det. (fy fy)

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er DVD spilleren stilt riktig inn, de fleste dvd spillere må vel settes opp slik at den "vet" det er en 16:9 skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det var vel de svarte stripene jeg mente. bildet blir jo mindre men det er kanskje litt av opplevelsen. hehe neia det er ikke så farlig, men jeg bare lurte. skal sjekke det med dvd spilleren kanskje det kan løses. takker takker takk takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

widescreen kan være så mangt.

de svarte stripene over og under er ikkje til å unngå uten du kapper bildet på sidene, siden tv/projektor widescreen formatet er 1:1.85 imens kinoformatet er 1:2.35. altså bredere. for ikkje å snakke om de gamle storfilmene skutt på 70mm film..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

et par enkle trykk på dvden

trykka litt og vips så var bildet større gitt det var helt prima som min bestefar pleier å si.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De svarte stripene skal som sagt være der på 2.35:1-filmer. Hvis du zoomer bort disse blir bildet feil, hvis du da ikke zoomer både horisontalt og vertikalt. Men da mister du oppløsning og en del av bildet.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    De svarte stripene skal som sagt være der på 2.35:1-filmer. Hvis du zoomer bort disse blir bildet feil, hvis du da ikke zoomer både horisontalt og vertikalt. Men da mister du oppløsning.
    Hehe, jeg trodde dette var basal informasjon for alle her på forumet. Når det er sagt så er det forferdelig å komme på besøk til folk og se hvor mange som strekker på bildet for å få det til å fylle sine nye 16:9 skjermer.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Hehe, jeg trodde dette var basal informasjon for alle her på forumet. Når det er sagt så er det forferdelig å komme på besøk til folk og se hvor mange som strekker på bildet for å få det til å fylle sine nye 16:9 skjermer.
    Litt toleranse nå, alle har jo vært nybegynnere engang...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •