Kabler og overganger til min TH-42pv500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler og overganger til min TH-42pv500

Heisann.

Jeg får nå min PV500 om få dager (trodde i dag, men må nok vente til i morra eller torsdag).

Det jeg lurer på er, hvilken kabler og overganger trenger jeg???

Det som skal kobles til er: DVD spiller (Onkyo) via komponent, DVD spiller (QPVision DVD-HVD500) via HDMI, XBOX via komponent, Dreambox via RGB scart og en PC via HDMI.

Det jeg har er komponentkabel til xboxen min. Det jeg mangler er komponentkabel til DVD spilleren, HDMI kabel til den andre DVD spilleren, HDMI kabel til pc med overgang til DVI på skjermkortet? og RGB scart til dreamboxen(om dette ikke bare er en vanlig scart?)

Noen som kan hjelpe meg?? Fint om dere gir meg link til feks komplett.no eller en annen nettbutikk. Værtfall en liste over hva jeg burde kjøpe. Treng ikke være kabler til flere tusen, men må være grei kvalitet.

Håper på svar da jeg vil teste dette i morra eller torsdag da jeg får projektoren. Kablene tenkte jeg å kjøpe på Elkjøp eller i en annen nærbutikk vi har her. Euronics el.l

Marius

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som kan hjelpe meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg en god reciever med HDMI switch, hvis ikke må du nok belage deg på å punge ut noen tusen for en ekstern, disse er sjeldne og sinnsykt dyre som sagt.

Bare så du vet det kan det også oppstå problemer med DVI-HDMI til PV500. Dette opplevde vi selv på jobb fra en QualiTV HDTV tuner hvor pannyen lagde små lilla striper her og der, og kabelen var ikke lengre enn 2 meter så kan ikke tenke meg at det var signaltap.

Resten er vel ikke noe problem.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Skaff deg en god reciever med HDMI switch, hvis ikke må du nok belage deg på å punge ut noen tusen for en ekstern, disse er sjeldne og sinnsykt dyre som sagt.

Bare så du vet det kan det også oppstå problemer med DVI-HDMI til PV500. Dette opplevde vi selv på jobb fra en QualiTV HDTV tuner hvor pannyen lagde små lilla striper her og der, og kabelen var ikke lengre enn 2 meter så kan ikke tenke meg at det var signaltap.

Resten er vel ikke noe problem.
    Hva skal jeg med HDMI switch?? Tenkte å koble DVD med komponent og xbox med komponent på forsterkeren min, så videre til pv500'n. Kobler Dreambox rett på tvn med en scart kabel. DVD spilleren med HDMI skal jeg koble rett på tvn, og de få ganga jeg skal koble på en pc skal jeg bare bytte om på disse kablene fra dvd til tvn og pc til tvn.
    Har ingen pc som skal være fast på tvn.

Det jeg da trenger er vel:
    DVI -> HDMI overgang
    HDMI kabel fra overgangen til tvn eller er det DVI kabel til overgangen? (Om jeg skal koble pcn på tvn med dvi utgangen på skjermkortet)
    HDMI kabel fra QPVision DVD spiller
    Komponentkabel fra Onkyo DVD spillier
    SCART RGB fra DreamBox (er det forskjell på vanlig scart og RGB scart kabel?)

Komponent fra xbox (denne har jeg)

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Hva skal jeg med HDMI switch?? Tenkte å koble DVD med komponent og xbox med komponent på forsterkeren min, så videre til pv500'n. Kobler Dreambox rett på tvn med en scart kabel. DVD spilleren med HDMI skal jeg koble rett på tvn, og de få ganga jeg skal koble på en pc skal jeg bare bytte om på disse kablene fra dvd til tvn og pc til tvn.
    Har ingen pc som skal være fast på tvn.

Det jeg da trenger er vel:
    DVI -> HDMI overgang
    HDMI kabel fra overgangen til tvn eller er det DVI kabel til overgangen? (Om jeg skal koble pcn på tvn med dvi utgangen på skjermkortet)
    HDMI kabel fra QPVision DVD spiller
    Komponentkabel fra Onkyo DVD spillier
    SCART RGB fra DreamBox (er det forskjell på vanlig scart og RGB scart kabel?)

Komponent fra xbox (denne har jeg)
    Ok marjusen

DVI/HDMI kabel denne bruker du når du skal koble fra dataen til tven.

HDMI kabel

denne bruker du ved direkte overgang fra feks Dvd spillern din til tven!

komponent kabel til dvd spiller

Scart Kabel

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får også min PV500 om noen dager det blir bærre lækkert !! Skal kjøpe de kablene der ,men du må vel også ha lyd samens med komponent kabelen til dvden ;-)

Audio kabel

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ibizaonice
    Jeg får også min PV500 om noen dager det blir bærre lækkert !! Skal kjøpe de kablene der ,men du må vel også ha lyd samens med komponent kabelen til dvden ;-)

Audio kabel
    Kan vel bruke Optiske utgangen da ve?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok marjusen

DVI/HDMI kabel denne bruker du når du skal koble fra dataen til tven.

HDMI kabel

denne bruker du ved direkte overgang fra feks Dvd spillern din til tven!

komponent kabel til dvd spiller

Scart Kabel

Takker, men trenger jeg også en komponent fra forsterker og til tv da?? hmm
    kanskje jeg heller burde koble dvd og xbox rett på tvn med komponent?? hvis det er 2 komponentinnganger da.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel bruke Optiske utgangen da ve?
    Jau, skal kjøpe meg Panasonic S97 (HDMI spiller) og jeg har en DVD/receiver (panasonic) , komplett 5.1 anlegg så jeg skal kjøre optisk fra den nye S97 til DVD/Recievern og HDMI kabel fra s97 til tven ! Det blir nice !

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, men trenger jeg også en komponent fra forsterker og til tv da?? hmm
    kanskje jeg heller burde koble dvd og xbox rett på tvn med komponent?? hvis det er 2 komponentinnganger da.
    men du vil vel ikke ha lyd fra tven, når du har forsterker og anlegg ? kjør det i forsterkern.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men du vil vel ikke ha lyd fra tven, når du har forsterker og anlegg ? kjør det i forsterkern.
    jaja, lyden skal jo gå rett i forsterkeren...

det jeg sa var at jeg også trenger en komponent (bildekabel) fra forsterker og opp til tv, ettersom jeg skal koble xbox og dvd med komponent på forsterker (bilde).

Skjønte du?? hehe..

Marius

Jeg bestilte værtfall det du satte opp over her + en komponentkabel til som jeg skal ha fra forsterker til tv...snakker bare bildekabler her nå..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har fått TV'en?

Jeg har bestilt fra Sovida og de sier nå at det er 2 måneder levering fra bestilling. Jeg har venta i 3 uker nå ... :-?

Dersom noen vet om noen firma i dette landet som har på lager så vil jeg gjerne vite ... hmphh... eller kanskje jeg bare skulle kjøpt noe annet.. ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •