Lei av HD! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 68 av 68

Tråd: Lei av HD!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking stooor forskjell

så et klipp ifra den nye batman og madagaskar i HD på en (bærbar med 64 mb intel skjermkort!) jeg har ikke så peiling på projectorer men for et sinnsykt strøkent bilde. så også nemo og extended version gladiator å jeg så jo stor forskjell

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    så et klipp ifra den nye batman og madagaskar i HD på en (bærbar med 64 mb intel skjermkort!) jeg har ikke så peiling på projectorer men for et sinnsykt strøkent bilde. så også nemo og extended version gladiator å jeg så jo stor forskjell
    Ja det er gøy og oppdage HD og se litt av hva som ligger gjemt i mange av de filmene man også tidligere trodde man hadde sett..;-)

Synes det er vankelig å få noe serlig godt inntrykk av HD materiale på de fleste bærbare pc ene jeg har testet på i alle fall. Skjermen blir fort for liten til at ikke også vanlig DVD kan ta seg fint ut dersom det skaleres og prossiseres riktig. Blir bildet vesentlig større, er etter min mening først da man ser de største forskjellene. Ellers så synes jeg mange DVD filmer tar godt vare på informasjonen i selve hoved motive, men bagrunner og når det er (skal være) mye detaljer i bakgrunner osv så faller det i gjennom . HD materiale her er ofte meget bra, og jeg tror man ofte skal vite litt hva man skal se etter dersom man skal se dette på mindre skermer.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Det som irriterer meg mest er standarden for å kunne kalle det HD Ready. Iflg Projectiondesigns hjemmesider http://www.projectiondesign.com/Default.asp?ItemID=1291 er standarden 720P eller 1080i, men uten noe form for begrensning på vertikale linjer. Men for å få et riktig 720P - 16:9 bilde må man jo ha 1280 linjers oppløsning, men det er altså ikke nødvendig. Så hva skjer med ALIs panelene som 1024 x 1024, jo de må skalere de vertikale linjene.

Faktisk kan man lage en skjerm HD Ready som er 720 horisontal linjer og 1 veritkale linjer!
    Blir noe forrvirrende når du snakker om "1280 linjers oppløsning", og horisontale og vertikale linjer.
    Når man snakker om linjer så mener man vertikal oppløsning (linjer er alltid horisontale). Så det gir bare mening å snakke om 720 linjer.
    Horisontal oppløsning kan regnes i antall pixler.
    Dette er en standard fra analog TV, et bilde er fast inndelt i linjer men har ingen fast inndeling horisontalt. Oppløsningen horisontalt var kun begrenset av båndbredde.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett lyset!

Eller rettere sagt oppløsningen:-P

Etter å ha lekt meg litt med det nye leketøyet mitt Snazio Zs 1350 og lastet ned en del filmer er jeg blitt overbevist jeg også.

Jeg har også vært fornøyd med bildet på DVD.
    Men en del av oss har kjøpt samme filmen flere ganger på DVD fordi det har kommet ut en ny utgave med bedre bilde enn den første.

Det kan være stor forskjell mellom 2 utgaver av samme film, se for eksempel på Heat, man skulle ikke tro at den første utgaven var DVD i det hele tatt, men når den kom brukte jeg den som demo film:wink:

Det samme er det med HD, det varierer fra bra til veldig bra på samme oppløsning og format (har testet mest med .ts filer i 1080i ).

Bitrate er minst like viktig i HD sammenheng som på DVD, det gir faktisk enda større utslag, nettopp fordi oppløsningen er så høy.

Men, forskjellen er ikke så stor at "mannen i gata" kommer til å løpe ut for å handle nytt utstyr og filmer, det er det vi AVhengige som kommer til å gjøre først, og så vil alle andre dilte etter etter hvert når vi har betalt uviklingskostnadene.

Du må gjerne komme innom en tur og se på leketøyet mitt plasmaboy, vi er jo nesten naboer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Gjorde en liten DVD<>HD "Blindtest" ;-) med en kamerat i går med å sette op to like pcer med en skjerm swither og spilte av Shrek2 i DVD og fra en 720p .ts file.
    Dette ble syncronisert etter beste evne og spillt av på en 19" CRT skjerm.

Kameraten min er vel det man kan kalle sånn middels interessert i Audio og Video, men selv han pekte og forklarte 100% riktig hver gang hva som var HD og hva som var DVD.

Til slutt stoppet testen med at den ble stående på HD for å få en ny opplevele av alle de mer synlige detaljene som nå ble synlige. Lei HD? Ja hvor kan jeg leie HD filmer ....;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Du må gjerne komme innom en tur og se på leketøyet mitt plasmaboy, vi er jo nesten naboer.
    Er det mulig for andre å få en demo og eller.....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bitraten på HD er veldig viktig, og har stor innvirkning på PQ. De fleste seriene jeg har på PC'en (stort sett 1080i) ligger kanskje bitraten helt nede på 5mbps. Kjører disse gjennom en prosess som øker dette til ca 14mbps, og kvaliteten via D-VHS blir da meget meget bedre.

Ellers er det intet som slår D-Theater titlene på D-VHS med bitrate på 28mbps.

Grøsser når en leser at kommende HDTV her på berget kan legges på 9mbps da:-(

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Bitraten på HD er veldig viktig, og har stor innvirkning på PQ. De fleste seriene jeg har på PC'en (stort sett 1080i) ligger kanskje bitraten helt nede på 5mbps. Kjører disse gjennom en prosess som øker dette til ca 14mbps, og kvaliteten via D-VHS blir da meget meget bedre.

Ellers er det intet som slår D-Theater titlene på D-VHS med bitrate på 28mbps.

Grøsser når en leser at kommende HDTV her på berget kan legges på 9mbps da:-(
    Tja, kanskje hvis ikke differansen mellom Mpeg 2 og 4 visker ut mesteparten av denne forskjellen.

Men , det er klart at D.Theater har en kjempefordel med den sinnsyke båndbredden.

Og, bare så det er sagt: alle kan komme hjem til meg på demo, om det er for å høre på SVS'en, kjenne ristingen fra de 4 12" i sofaen eller se på HD film.

Har funnet ut Underworld i HD gir meg 3 ønsker på en gang, så det er bare å komme Anfield:grin:

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •