Ikke bilde fra tuner på videospiller til prosjektør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ikke bilde fra tuner på videospiller til prosjektør

Hvorfor får jeg ikke opp bilde fra tunerdelen på videospilleren? Den viser bilde når jeg spiller av videokassett.

Jeg ønsker å ta inn tv via tuneren på en gammel Panasonic videospiller. Denne kjøres inn på en Denon AVR 3805 gjennom en scart adapter med kompositt og audiokabler. Fra 3805'en til Projectiondesign'en (PJ'en) går det komponent kabler.

Videospilleren har nettopp vært på reparasjon og er i god stand (reparatøren anbefalte meg å beholde den). Lyden er bra både på videokassett og fra tuner. har også prøvd med s-video fra scartadapteren uten hell. Har prøvd manuelle og automatiske video-inn innstillinger på 3805'en uten hell.

PJ'en viser "søker" uten å komme opp med bilde. Kan det være her det er problemer? Bør jeg kanskje investere i en skart til komponent adapter og fore 3805'en med den?

Håper noen har en løsning til meg. Har i grunnen tenkt å bygge en HTPC, men innen den blir satt sammen hadde jeg tenkt å se fotball på "storskjerm" via videospilleren. Nå må jeg kanskje forsere dette, eller?

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror problemet er at forsterkeren din ikke klarer og oppgradere et "kompositt bilde" til et "komponent bilde"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen er enkel: Scartadapteren du bruker er ikke 2-veis. Du må kunne sette adapteren til Output. Slik du har den nå er den kun Input.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steve Cooling
    Tror problemet er at forsterkeren din ikke klarer og oppgradere et "kompositt bilde" til et "komponent bilde"
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Grunnen er enkel: Scartadapteren du bruker er ikke 2-veis. Du må kunne sette adapteren til Output. Slik du har den nå er den kun Input.
    Men gutter, han skriver jo at han får bilde når han spiller av en videokassett.
    Det betyr at receiveren kan konvertere fra kompositt til komponent og at scartadapteren har aktiv output.
    Det høres ut som du ikke får switchet mellom vcr/tv på din videospiller. Evt at tv-tuneren har en output projen ikke takler/er innstilt for.
    Har du mulighet for å prøve mot et tv-apparat for å se om problemet ligger i videospilleren eller projen?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som er forskjellig fra når man bruker den innebygde tuneren eller spiller av en VHS kasett er at video spilleren ofte slår på og sender ut et signal på en av scart pinnene som aktiverer scart inngangen på f.eks et tv. Vet ikke sikkert, men lurer derfor litt på om reciveren ikke finner ut av at det går et signal fra vhs spilleren dersom ikke dette styre signalet er på, og den må "fortelles" dette mer manuelt i en meny innstilling eller lignende. Støtter forslaget om å feilsøke og teste videospilleren via en annen skjermenhet om det kan være noe galt med videospillerens utsendelse fra tuneren til scart kontakten.

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Skal prøve tuner output på en tv, men jeg mener at dette fungerte for litt siden. Jeg har en følelse av at det er prosjektøren som sliter med å vise dette bildet. Jeg har prøvd å stille inn prosjektøren til å godta alt som kommer inn fra komponent kabelen. Selv da søker den etter signaler. Det går nok mot en 1000 kroners scart til komponent konverter. Heldigvis kan den også brukes når jeg får koplet opp bredbånds-tv fra Lyse.

Dag

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dagster
    ..... Det går nok mot en 1000 kroners scart til komponent konverter.....
    Fikk du testet? Finnes en slik konverter brukt på AVtorget nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •