HDCP strippere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDCP strippere

Ja, så er vel krigen mellom pirater og filmindustrien igang igjen.
    Er vel ikke helt lovlige disse vil jeg tro ;-), men nå begynner de i allefall å dukke opp på nettet. Fjerner/stripper HDCP beskyttelsen på HDCP bekyttet materiale opp til 1080p. Finnes både som HDMI og DVI.
    www.spatz-tech.de/spatz/dvi_magic.htm
    EDIT:
    Sikkert velkommen av de som har plasma, projektor e.l. uten støtte for HDCP, men også en drøm for pirater?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle noe slikt være en drøm for pirater? Hørt om noen som tapper DVI-signalet for å kopiere en dvd-plate før? Ikke for å snakke om de enorme datamengdene som kommer fra skjermutgangen.. Noe mer praktisk å tappe kildemateriale direkte kanskje..?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Det er jo en grunn til at denne beskyttelsen er der. Men er enig med deg der;-). Har ikke peil på hvordan dette skal gjøres, og enklest er vel som du sier å tappe kildemateriale direkte, men kanskje ikke så brukervennlig? Leste bare om det på et forum jeg var inne på, og der mente de at det ville dukke opp piratkopiert HD materiale på nettet o.l. p.g.a. dette.
    Så lenge HDCP beskyttelsen kan fjernes er det nok sikkert noen der ute som kommer på en måte å gjøre dette. Dette er jo bare starten på det.

Du spør om jeg har hørt om noen som tapper DVI-signalet for å kopiere en dvd-plate før.
    Nei, det har jeg ikke, for det har jo ikke vært nødvendig fram til nå, men man skal vel ikke se bort ifra at det vil dukke opp div. "duppeditter" som klarer å tappe denne HDCP frie streamen å lagre den til en HD.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proffe pirater er som regelø ute etter å lage 1:1 kopier. Såvidt jeg vet er det ingen mekanismer som hindrer dem i å lage en HD-DVD/BR som har eksakt samme mønster på plata og som følgelig kan avspilles overalt (uten å gi rettighetsinnehaverne en krone).

Problemet er når du skal re-kode innholdet til MPEG4 eller noe annet effektivt. Da trenger du å de-kryptere informasjonen, og dette gjør vel produsentene sitt beste for å forhindre (sannsynligvis er det bare et spørsmål om tid før det blir knekt)

Plate/film-industrien gjør sitt ypperste for å forhindre enkle måter å kopiere på som "selv mor får til". Dvs å koble en stand-alone HD-DVD-brenner til en HD-DVD avspiller med HDMI, trykke på play og rec og så sette seg i sofaen. Dette får de kanskje til, men å stoppe proffe og/eller iherdige amatører greier de aldri IMHO.

mvh
    Knut Inge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •