Crystalio ii - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51

Tråd: Crystalio ii

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg ser AVshop selger DragonFly til under 20 tusen, så da blir det spennende å se hva BjørnH kommer til å kreve for Crystalio II.
    En gunstig pris, så prisen på standard-utgaven av Crystalioen bør ikke bli vesentelig høyere for å henge med. Fordelen som Crystalio er at de har opparbeidet seg ett meget godt rykte hos sine nåværende brukerr, slik at det skal mye til at de velger noe annet når de oppgraderer.

Produsent repr. Ingen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok et begrenset marked for Crystalio II samme som med Crystalio, jeg har allerede flere forhånds bestillinger men jeg forventer ikke extreme antall.

Dette er extremt avanserte produkter med vanvittige justerings muligheter, de kan skreddersys til alt tenkelig utstyr. Men det er allikevel veldig enkelt å bruke når den er ferdig satt opp.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingen
    Ja Dragonfly'n ser mer og mer ut som et leketøy for barn i skyggen av CrystalioII:grin:
    Synd at ikke Dragonflyen blir levert med SDI/HD-SDI nytter ikke med Realta så lenge bildet som kommer inne er dårlig :neutral:
    Trenger du egentlig SDI-inn dersom du har HDMI-ut (480i og 576i)? Vil ikke dete ha nøyaktig samme resultat, bortsett fra at HDMI signalet har HDCP?

Jeg ser forøvrig at ingen av de nevnte prosessorene godtar 1080p input... Dette er vel ikke nødvendig eller?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi som har CRT trenger kanskje SDI

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Trenger du egentlig SDI-inn dersom du har HDMI-ut (480i og 576i)? Vil ikke dete ha nøyaktig samme resultat, bortsett fra at HDMI signalet har HDCP?

Jeg ser forøvrig at ingen av de nevnte prosessorene godtar 1080p input... Dette er vel ikke nødvendig eller?
    HDMI / DVI signalet er i mange tilfeller dårligere enn Component og har kopi beskyttelse HDCP som lager store problemer for de som bruker CRT.

Det finneS bokser for å fikse dette for oss som bruker CRT men det vil helt klart bli enklere uten HDCP!

Det er ikke uten grunn DVI oversettes til (Dysfunctional Video Devise) :wink:

SDI og SDI-HD er signalet tatt direkte ut fra MPEG decoderen og blir ikke behandlet før det eventuelt havener i en extern Video Prosessor som Crystalio eller lignende.
    SDI/SDI-HD vil i praksis si at du får ut absolutt det beste mulige bildet fra spillerens MPEG dekoderen uansett om det gjelder DVD/Satelitt tuner eller kommende BlueRay/HD-DVD.

1080p input er ikke noe som vil bli savnet ennå, det finnes ikke noe utstyr som gir dette ut som original materiale ennå og sikkert ikke i nærmeste fremtid.

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DragonFly kommer både med og uten støyreduksjon. $500 i forskjell. Av hva jeg har lest imponerer ikke denne støyreduksjonen spesiellt, og Algolith har da også en egen boks for dette, nemlig Mosquito. Matchende design og greier. $5000 for begge hvis man kjøper samlet.

Litt OT, men har noen testet HQV Benchmark DVD'n enda?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle

Litt OT, men har noen testet HQV Benchmark DVD'n enda?
    HQV Benchmark DVD'n er noe av det samme test materialet som du finner på de fleste kalibrerings disker, den er ikke så kjekk å ha vis du ikke har Faroudja eller Realta chip ;-)

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere ikke at WinDVD7 presterte å stryke allerede på første test!! For det første klarte den ikke å gjengi stripene ved markør '1' dersom DXVA var skrudd av. Greit nok, på med den. Så kopierte jeg DVD'n ned på harddisk og kjørte testen derfra. Nå var det umulig å få synlige striper uavhengig av DXVA. Helt fantastisk. Eneste forskjell jeg kunne se i info-folderen var at den ikke visste hvilken region den kopierte DVD'n hørte til. Mulig at det har noe med saken å gjøre, men uansett er det ikke imponerende! Testet også med PowerDVD, den klarte seg jevnt over mye bedre.

Bruk av HTPC er en eneste lang hinderløype og jeg begynner ærlig talt å bli lei. Hvis nå noen kunne levere en stabil nettverksbasert mediaspiller som takler HD så pælmer jeg PC'n ut av stua. Mediaspiller og satelittdekoder koblet til en høykvalitets scaler som kan fore både plasma og prosjektør, det hadde vært tingen.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de fleste kanskje har fått med seg så er disse godsakene endelig kommet i salg. prisene er som følger: VPS3300 -31990,- VPS3800PRO -38990,-
    Om dette er veil. priser vet jeg ikke,men det er de prisene som står oppført på avshop.
    Jeg synes det er litt synd at Crystalio`ene ble såpass mye dyrere enn f.eks DVDO VP30, klart crystalio er bedre, mer fremtidsrettet og har to HDMI utganger, men nesten dobbelt pris gjør nok at jeg må ta til takke med VP30

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg synes det er litt synd at Crystalio`ene ble såpass mye dyrere enn f.eks DVDO VP30, klart crystalio er bedre, mer fremtidsrettet og har to HDMI utganger, men nesten dobbelt pris gjør nok at jeg må ta til takke med VP30
    Det er vel ikke uventet at noe av det beste på markedet også er det dyreste?

Det vil etterhvert dukke opp rimeligere alternativer basert på Gennum/Realta, men det er litt tidlig å spå i prisene enda. Rundt 20K er da ikke så veldig mye over det en VP30 koster...

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LL skrev:
    Det vil etterhvert dukke opp rimeligere alternativer basert på Gennum/Realta
    Har du noen spesielle kanidater i sikte LL?
    Det begynner nemlig å hope seg opp med HDMI kontakter hos meg
    Desuten så kunne jeg tenke meg flere leketøy

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •