Videospilleren er død

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videospilleren er død

Hej.

Jeg var inde i den lokale Knox-City. For at se om der var kommet nogle nye leje DVD-film.

Da jeg gik derinde, så jeg de er begyndt, at sælge ud af alle deres leje VHS-film for 20 kr. pr. stk. Forståelig nok, fordi der er jo ingen der gider at leje VHS-film længere. For mit vedkommende, er der en film på både DVD og VHS, hvor DVD'en er udlejet. Vil jeg hellere vente, til DVD'en kommer hjem. Fremfor at leje på VHS.

Tager man den lokale Statoil. Er det kun DVD-film, man kan leje. Nul VHS. Og andre steder skrumper procentdelen af VHS-film ind, til fordel for DVD-film.

Da jeg i nov. 1999 købte min DVD-afspiller. Var det Blockbuster i Hjørring ( 16 km fra min bopæl ), den nærmeste sted hvor man kunne leje DVD-film. Og dengang var det måske kun 10-20% af leje-filmene, der var på DVD. Man må sige at det er gået stærk siden. I dag kan man få VHS-maskiner og VHS-film, "hyttet i nakken"

Man kan købe en DVD-afspiller til 300 dkr. Selvfølgelig kan den ikke måle sig med en Denon eller lign. Men det er en, som en typisk hr. & fru Danmark/Norge, kan stille sig tilfreds med. Også DVD-optagere er raslet ned i pris. F.eks. i HFK kan man købe DVD-optager fra Cambridge til 2499 dkr. Og med harddisk, fra 3699 dkr.

VHS'en er ved at være "en død sild". Har selv nogle købefilm på VHS. Der er en butik i nærheden, hvor jeg bor. Som handler med brugte CD'ere, DVD'ere, VHS'ere, plader og lign. Jeg regner med at vil sælge mine VHS-film, til butikken og købe en DVD-film eller CD. Mens man stadig, kan få noget for dem.

Der er også en artikel fra Dagbladet, som jeg synes i skal læse:

http://www.dagbladet.no/dinside/2004/11/22/415317.html

Mvh. Thomas.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og ser på den gamle NEC vhs-maskina nå. Den er stygg og grå og veier sikkert 10-20kilo. Den er like gammel som meg (snart 20) og fungerer enda. Aner ikke hvor mange timer jeg har brukt den da jeg var mindre, med diverse filmer som "Smokey and the bandit" og "Convoy" og for ikke å snakke om "Cannonball". Den har også fungert som garasje for mine småbiler og brødskiver, men den har aldri spist ett eneste bånd.

Den maskina har rett og slett bare holdt ut hele sitt liv, helt mot slutten uten noe styr og tull. Og nå er den dødende. Det er litt rart å tenke på. En gammel fantastisk teknologi som nå blir kastet til fordel for slike "bruk og kast" produkter vi har i dag. :roll: ...litt ironisk.

Jeg lurer på om tilsvarende produkter i dag, tåler samme bruk i 20år framover... :?:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som VIRKELIG er ironisk er at DVHS fortsatt er det råeste man kan slenge opp på en projektor, så de virkelige entusiastene ønsker seg fortsatt "videospiller"

:wink:

DrE

Newcomer obrakstad sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Videospilleren er død

Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Jeg regner med at vil sælge mine VHS-film, til butikken og købe en DVD-film eller CD. Mens man stadig, kan få noget for dem.
    Thomas,
    Ikke selg VHS-tapene enda. Om noen år(?) vil disse være for kuriositeter å regne. Tenk når du blir gammel og kan vise disse frem for barnebarna (hvis det fremdeles er noen magnetsignaler igjen på tapen... :wink:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den maskina har rett og slett bare holdt ut hele sitt liv
    Er ikke det ganske vanlig da ? :roll:

VHS er nok snart død ja, kjenner noen VHS hardcfore fans som har en og to nye spillere stående, for å ha i backup i tilfellle en skulle bli ødelagt. Så helt død er den nok ikke.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Den maskina har rett og slett bare holdt ut hele sitt liv
    Er ikke det ganske vanlig da ? :roll:
    Jo egentlig... :roll:

Men du skjønner hva jeg mener, gjør du.

Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Videospilleren er død

Sitat Opprinnelig postet av obrakstad
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Jeg regner med at vil sælge mine VHS-film, til butikken og købe en DVD-film eller CD. Mens man stadig, kan få noget for dem.
    Thomas,
    Ikke selg VHS-tapene enda. Om noen år(?) vil disse være for kuriositeter å regne. Tenk når du blir gammel og kan vise disse frem for barnebarna (hvis det fremdeles er noen magnetsignaler igjen på tapen... :wink:
    Jeg har en VHS-film tilbake. Der er "The Rock" med Sean Connery & Nicolas Cage.
    Den beholder jeg, måske bliver den antik og mange penge værd, om mange år. Hvem ved.
    Måske får jeg børnebørn i fremtiden, som jeg kan vise frem til.
    Men jeg skal lige selv have en kone først :lol:

Mvh. Thomas.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •