Får ikke bilde fra HTPC til projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bilde fra HTPC til projektor

Jeg har per i dag en PT-AE700, en HTPC (Radeon 9700 Pro) og en DVI switch.

Problemet mitt er at jeg ikke får noe bilde til projektoren når jeg kjører via switchen. Dersom jeg bruker en annen kilde enn HTPC, f.eks. DVD spiller, så får jeg bilde på begge portene på switchen... Dersom jeg kobler HTPC'en direkte til projektoren kommer det bilde uten problemer... Ergo ligger problemet mest sannsynlig i kabelen jeg bruker mellom HTPC og switchen, eller switchen selv... Kabelen jeg bruker mellom DVD spilleren og switchen, er den samme som jeg bruker mellom HTPC og switchen. Noen som vet hva som kan være problemet? Hvorfor takler switchen signaler fra DVD spilleren men ikke fra HTPC? Er det kablen mellom HTPC og switchen, eller switchen som er problemet? Jeg bruker switch som selges på clas ohlson...

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk oppløsning og frekvens på HTPC.

Det er en del switcher som er svært kresne på hva de slipper i gjennom.

Hvis grafikk kortet ditt står på 75Hz for eksempel, kan det godt være at switchen krever 60Hz.

Prøv å sette oppløsning of frekvens så lavt som mulig og se hva som skjer.

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde det, men hjalp dessverre ikke. Leverer switchen tilbake til CO, ikke noe utbytte av den dersom den ikke fungerer med HTPC'en. Får heller ta meg bryet med å svitsje kabel manuelt så lenge til jeg blir så lei at jeg tar meg bryet å spytte i et par store høvdinger på en skikkelig switch.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske intressant dette her. Fortell gjerne hvis du finner en type som fungerer bra.

Jeg tenkte litt på problemet med å ha en switch i signalkabelkretsen for bildeoverføring.

Det er jo mange som bruker dvi i stedet for component for å få "litt" bedre bilde. De samme som kanskje bruker dvi i stedet for vga for å forbedre bildet noe.

Ofte brukers ganske mange penger på component/vga/dvi kabel for å optimalisere signaloverføring. Ved å sette en switch i signaloverføring forsvinner en del av bildekvalitet. Nå er vel dvi databaser og har vel ikke tap på samme måte som et analogt signal, men allikevel.

Dårlig forslag kanskje men har du testet å kjøre forskjellige signaler fra pc og dvd-spiller?

Kjenner ikke AE700 men kanskje du kan kjøre vga fra pc og dvi/hdmi fra dvd-spiller? Eventuelt å kjøre component fra dvd-spiller og vga/dvi fra htpc? Skulle ikke tro ble noen dårligere løsning enn å bruke en dvi-switch.

Kjenner ikke selv dvi-switcher, men har en scart-switch som ikke akkurat forbedrer lyd og bildesignaler. Blir ofte til at jeg plugger for eksempel Gamecuben rett i tv'en hvis jeg skal sitte en stund....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •