Panasonic SD-kort videokamera

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic SD-kort videokamera

http://www.panasonic.no:80/servlet/P...l13/index.html

Endelig et videokamera som kan ta opp i DVD-kvalitet (6 MBit) uten å bruke kassett! Kun 20 min på et 1 GB SD-kort, men allikevel.

Noen som har sett dette til salgs i Norge? Eller noen som har det? Fant det i en nettbutikk til den latterlige pris av kr 11990,-, mens på eBay finner jeg det til rundt 2500.

Ser interessant ut, men MPEG2-opptakene blir i .mod-filer som visstnok ikke er 100% kompatible med DVD, så der er litt ekstra knot med å redigere filene og brenne dem på DVD.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da være tungvint å ta opp på SD-kort...
    20 minutter på ett kort. Da må du jo kjøpe SD-kort for 10 000 kroner til ferien. :roll:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok upraktisk om man skal på flere ukers ferie hvor man ikke har tilgang til en pc, men for oss som har med laptop'en på ferie er det jo genialt. Minnekortene er ikke så dyre heller, du får et 1GB kort for 5-600 kr og et 2GB kort for ca 1400. Og om etpar år når slike kameraer begynner å bli vanlige, er det neppe lenge før 32GB kort er å få tak i, og da snakker vi 11 timer DVD-video på ett kort!

Poenget med et sånt kamera er jo at det er så lite at man tar det med hvor man ikke ville tatt med et annet større kamera. Og så kan du ha etpar ekstra kort i lommeboka ellerno. Når man er på ferietur med sekk på ryggen kan man jo like godt bruke et gammeldags kassettkamera.

Så: Jeg lurer fremdeles på om det er noen som har sett dette i butikk i Norge og om noen har prøvd det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic SD video

Hei,

jeg har hatt dette kameraet i ca 1 år med et kort på SD 1 gig. Det er veldig lett og hendig. Jeg tar kun opp i beste kvalitetet.

Jeg har to ankepunkter. For det første er ikke bildekvaliteten så god som på vanlige videokameraer, dette gjelder særlig ved lite lys og ved mye bevegelse (mpeg artifakter). I tillegg er batterikapasitetene ganske dårlig. Du trenger to batterier.

Jeg vil si at det er ett nr. 2 kamera, ikke så godt egnet til å erstatte ditt vanlige dv eller micro dv kamera.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye kosta det da du kjøpte det?

Har ikke noe videokamera nå bortsett fra et JVC DV-kamera som ikke funker, og jeg kommer aldri til å kjøpe noe med kassett i igjen, så det jeg lurer på er om det er brukendes eller om det kanskje er smart å vente på neste generasjon.

2500 kr på eBay virker jo ikke så ille, så jeg bare lurte på hva det ligger på her i landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic SD video

Jeg kjøpte den i USA jeg også. Mener jeg betalte ca 700 USD den gangen. 2500 er billig, husk på at du må ha minst et 1 gb kort. Er du langt unna PC trenger du sikkert to.

Om det er brukbart eller ikke er avhengig av dine kvaliteteskrav. Det er OK til familebilder etc.. Jeg tror problemet er at det komprimerer for hardt.

Vet ikke om det er noe nytt på gang ift annen generasjon, men, at flash basert video er fremtiden er jeg enig i.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket kamera fra JVC med 3CCD og microdrive , de lar deg jo ta opp inntil 9.2 mbits strøm ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •