DVI eller HDMI? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hi-Fil :Mulig HDMI på fremtidens projektorer har en nytteverdi, men på dagens modeller ser du ikke forskjell på 8 bit DVI og "12 bit" HDMI. Det er tydeligvis ikke samsvar mellom teori og praksis.

Tror ikke det er noe komersielt utstyr i dag som sender 12bit over hdmi,men jeg sa at hdmi spekken strekker seg til 12bit.Tror faktisk DENON sin dvd spiller er den eneste som har en "ekte" 10 bits signalvei.
    Det må ligge til rette en 10bits signal vei fra kilde til "bilde viser"for å utnytte dette fult ut,og desverre tror jeg fargejul dlp er den gruppen som sliter mest med dette.DMD brikken gir fra seg 8bits bilde-informasjon(og da er strikken strekt)+ et fargehjul,som ikke akkurat er den mest idielle måten å trylle frem et stort fargespekter.Men som sagt hdmi er fremtiden,og er vel kun på et bleieskift stadie i dag.
    -et eksempel på at 10bits prosesseringen til denon funker,er sony`s hs-50.Den får en perfekt gråskala når den blir foret med 10bit ycbcr via hdmi.

Dette er et komplekst tema med mange fallgruver,mye reklame sprøyt og annen gimmick.Men hdmi vil altid vere bedre og spekken er milevis unna dvi.Er liksom ikke noe poeng å ruge på en dårligere standard,som også var tiltengt pc verdenen i utgangspunktet.

Hi-Fil : En annen ting; finnes det en eneste seriøs bildeprosessor på markedet med HDMI. Alle de jeg har testet så langt har kun DVI, men jeg kan love deg at for eksempel Lumagen VisionPro HDP leverer bilder du skjelden (eller aldri) ser maken til.

-Har ikke sett LUMAGEN VISIONPRO HDP selv,men Jim Peterson fra LUMAGEN sier følgene etter deres 10bit opgradering:
    I have tried to be clear on the "10-bit datapath" some believe inputs get higher precision. Sorry if this caused confusion, but, unfortunately, we are limited to 8-bits for input. The reason varies. For 480i/576i inputs (such as analog and SDI) the SiI504 deinterlacer limits that part of the pipeline to 8-bits. Also, our HD analog A2D is 8-bits, so that is also a limit. We might add 10-bit in for HDMI 4:2:2 HD inputs later on, but that is a lot of extra for this one, reasonably rare (at least at this point) input mode (waiting for all those responses asking for this ) Er vel ingen tvil om at dette går hdmi sin vei?

-Når det gjelder andre seriøse scalere/prosessorer sier Dale Adams at deres neste DVDO vil ha 4 hdmi innganger.
    -Algolith sin DRAGONFLY som bruker HQV chipen (samme som sitter i DENON) har hdmi inn og ut.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men da er vi enige om at hvis det kun er DVI i en av endene er det ikke noe poeng i å bruke HDMI i den ene enden.

Det er klart at HDMI vil bli den nye standarden, men på dagens utsyr er det en kuriositet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    -Algolith sin DRAGONFLY som bruker HQV chipen (samme som sitter i DENON) har hdmi inn og ut.
    Den så veldig spennende ut. Kanskje jeg må dra den inn til en liten test.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •