Dvdo iscan ultra eller ny projektor ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvdo iscan ultra eller ny projektor ?

Er det noen som har erfaring/kjenner til denne? Den har 12 bit / 108 Mhz dac, samt DVI ut. Betyr dette at man kan kjøre et analogt signal inn og ta det ut digitalt ? Hvis noen vet hvor man kan få kjøpt denne (i Norge), og ca. pris hadde det vært interessant å visst. Da jeg har en Sony VPL VW 11, dvd spiller uten prog. scan og parabol antar jeg at det ville bli merkbar forskjell med denne. Eller burde jeg heller legge pengene i en ny projektor (eks. Nec HT 1000) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Dvdo iscan ultra eller ny projektor ?

Jeg kjøpte en Iscan Ultra i juni og kan si at jeg er veldig fornøyd med den. Jeg bestilte min Iscan( pluss en komponentkabel på 11 m) hos www.htmarket.com i USA og tilsammen kostet de meg ca. 11.000 kr etter at moms og frakt ble lagt til. Vet ikke hvor du får kjøpt den i Norge men den koster rundt 16.000 kr i Sverige.

Ja, du kan kjøre et analogt signal inn og ta det ut digitalt via DVI, men det har vel ingen betydning for deg som har proj uten DVI-inngang. På min projektor en Panasonic PT-AE100 ble det merkbar forskjell. Fra før kjørte jeg med s-video fra dvd-spilleren. Jeg mener Hemmabio testet Sony VPL VW 11 med forgjengeren til Iscan Ultra, Iscan Pro. Ifølge testen ble bildet merkbart bedre med den. Iscan Ultra har forresten Chroma filter som fjerner den såkalte "chroma-bug'en" som flere dvd-spillere og sat-tunere sliter med.

Om du heller vil legge pengene i en ny projektor står på om du er fornøyd med sortnivået på Sony'n eller ikke. En Iscan Ultra hjelper som kjent ikke på sortnivået. Hvis du synes at sortnivået på Sony'n er for dårlig burde du kjøpe en annen projektor evt. Nec HT 1000.

Hvis du ser her så har jeg skrevet bittelitt om mine erfaringer ang. Iscan Ultra.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Zulu. Jeg er selvfølgelig klar over at jeg mangler DVI-inngang på proj'en :cry:. Tanken var at hvis jeg kjøper meg ny proj. så kjøper jeg ikke uten DVI og da ville jeg kunne utnytte iscan'en fullt ut. Jeg er absulutt ikke fornøyd med sortnivået på Sony'en, men dette er et spørsmål om mellomlegg da jeg er sikker på at jeg må legge mer enn de 10-15 K som iscan'en koster for å få en HT 1000.

Det andre hovedgrunnen til at jeg har lyst på iscan'en er at jeg ser veldig mye fotballkamper på satelitt. Der blir Sony'en veldig hakkete med spillerne på den grønne bakgrunnen. Det er kun på fotballkamper at dette er noe problem. Jeg hadde håpt at problemet kunne blitt løst ved kjøp av iscan'en da denne skal være mye bedre enn den innebygde linjedobleren (tror jeg). Har noen synspunkter på dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hemmabio testet Iscan Ultra for en stund siden, også på fotballkamp gjennom satelitt-tuner og det med veldig bra resultat. Bildet fikk bl.a bedre flyt.

En av grunnene til at jeg kjøpte Iscan Ultra var at jeg skulle bruke den på fotballkamper. Har ikke hatt mulighet til å prøve den på sattelitt-tuneren enda så jeg kan ikke si noe om hvor bra den er til akuratt det.
    En annen grunn til at jeg kjøpte den er at det greier seg å legge opp en kabel til projektoren.

Jeg er strålende fornøyd med den.

Her har du bruksanvisningen til Iscan Ultra

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn generelt vil jeg tro at en projector av nyere dato vil gi deg det du oppnår med en slik scaler.

Unntaket er CRT.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolbytor, hvor i AA bor du, sånn av ren nysgjerrighet? Jeg bor på Akland utenfor Risør, og jeg har en iScan Plus koblet til min CRT-prosjektør. Den funket iallfall bedre enn DScaler for meg, og den er mye billigere. Så jeg vil tro at du får mye mer ut av Ultra-versjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kikket i bruksanvisningen til iscan'en. Det står litt uklart (syns jeg) hva slags signal den slipper ut via DVI-utgangen på PAL. Det står bla. flere steder at den kun støtter NTSC via DVI. Har du noe svar på dette Zulu (eller andre iscan eiere) ? Var også inn å kikket på kabel, men de hadde kun en på 6 fot's lengde. Regner da med at de lager på mål ? Jeg har 16/9 proj. og lerret. Hvis jeg kjøper en 4/3 proj. (eks. HT 1000), vil dette kunne tilpasses via fjernkontrollen på iscan'en eller må man zoome ned bildet hvis man vil ha et 4/3 bilde korrekt vist (sorte striper på sidene) ?

Til Mastiff: Jeg bor oppe i Setesdalen, enda lenger på landet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •