Optoma H57 (HTPC til projektor....dårlig bilde)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma H57 (HTPC til projektor....dårlig bilde)

Hei!

Har 3 spørsmål, som jeg håper og tror noen kan hjelpe meg med.

1)
    Har en HTPC, hvor jeg kjører powerstrip (1024*576). Problemet er at når jeg kobler min HTPC til min Optoma H57, via VGA kabel, så får jeg en "urolig bakbilde", bildet blir liksom litt urolig/vibrerende, på bakgrunnsflatene. F.eks stor hvit flate osv. Hva kan gjøres for å få bort denne vibreringen?, samme skjer med DVI kabel.

2)
    Et annet problem er at i mørke sener, så blir det liksom for mørkt, vanskelig å se alt. F.eks ser jeg på dvd spilleren, kan jeg se detaljer bakerst i rommet (på filmen). Men kjører jeg det via HTPC og VGA, blir det så mørkt at jeg ikke kan disse detaljene lengre. Sikkelig dårlig eksempel, men dere skjønner sikkert tegningen .

Har prøvd å stille dette inn via kontrast og brightness, men det hjelper liksom ikke. Må vel kanskje bare gå tilbake til DVD spilleren :cry:

3)
    Jeg får liksom også et gråskjer på bildet i stua(lerretet), men tror dette skyldes at jeg ikke har det mørkt nok i rommet. Taket er jo også hvitt, så det fungerer sikkert som et speil i tillegg, noe som ikke gjør saken bedre. Hvordan kan jeg bli kvitt dette gråskjer?

Roger

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spm 1. Har ikke peiling.

Spm 2. Høres ut som et kalibreringsproblem. Det er lettere å justere kontrast og lysstyrke hvis du har en kaliberingsdvd som f. eks. DVE (Digital Video Essentials)

Spm. 3. Jeg har samme problem (dog ikke hvitt tak) og vurderer å kjøpe lysabsorberende matriale rett ovenfor lerretet. Hvis dette er et WAF oppsett så kan det være uaktuellt. Alternativet er å male i en litt mørkere farge. Ellers så kan du investere i et lerret med gråtone (hjelper nok ikke på gjenskinn). Ellers så krever desverre projektorer at man har det så mørkt som mulig i rommet. Her kan lystette gardiner/ rullegardiner være løsningen.

Håper det er svar på noen av spm, hvis ikke får du stille de en gang til :wink:

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •