NTSC er sort/hvitt når jeg importerer video

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NTSC er sort/hvitt når jeg importerer video

Jeg har forsøkt å søke på dette på forumet, men jeg er ikke helt sikker på hva nøyaktig jeg bør søke på, så hvis dette er besvart tidligere, så vær vennlig og gi et tips til URL hvor jeg kan finne svar :)

Jeg har kjøpt meg en NTSC videokassett som jeg gjerne vil importere til et digitalt format. Til dette har jeg hjelp av en Pinnacle Moviebox DV med S-video-inngang og composite-inngang, pluss lyd da selvfølgelig. Også har jeg en videospiller som klarer å spille av NTSC-kassetter, men den har bare SCART-utgang.

Jeg benytter meg av Pinnacles Studio 9 programvare til å importere videoen. Den skal støtte NTSC, og den er stilt inn på dette, og jeg får bilde, men det blir svart/hvitt! Og av en eller annen grunn regner jeg med at jeg ikke er den eneste som har slitt med dette før...

Hvis jeg har forstått det rett, så kan problemet ligge i selve SCART-adapteret jeg bruker til å gjøre om signalet fra SCART til Composite/S-video og lyd ut. Hverken S-video ut eller composite ut fungerer...

Finnes det en billig/enkel løsning på dette problemet? Eller må jeg kjøpe noe så dyrt som dette http://www.scancom.ltd.uk/products/cypress/cn-100p.htm for at det skal gå...? (og vil den fungere?)

Takker for all hjelp :)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du må switche videospilleren fra PAl til NTSC? Noen spillere har switchen på baksiden, andre i en meny.

Scarten du bruker sender composite, S-video eller RGB. Eller alle 3. dersom inngangen i PCen er S-video, og Scart utgangen gir composite signaler vil det også bli sort/hvitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vet noen om hvor jeg kan skaffe en SCART-plugg som helt sikkert sender ut Y/C-signaler gjennom S-video?

Jeg har en Blaupunkt-kassettspiller, mener den stiller seg automatisk på NTSC.. må nesten sjekke det ut litt.

Takker for svar :)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: NTSC er sort/hvitt når jeg importerer video

Det er samme problem med NTSC spill på PS2. Løsningen er å bruke en RGB-Scart kabel. I ditt tilfelle betyr dette at du må kjøre scart fra videospilleren og rett inn i RGB scart inngangen i Tv'en din. Altså ingen konvertering av bildesignal..... Grunnen til at det blir sort/hvit er at sync. blir sendt i samme "kabel" som R/G/B i S-video/kompositt. Litt usikker på siste utsangn, men noe i den duren.....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, problemet mitt er at jeg må få det via enten Composite eller S-video i brukendes format... kjenner ikke til noen PC-løsninger som støtter ren scart-kontakt inn. Er det noen som kjenner til en fungerende kabel-løsning hvor en kan få sendt Y/C-signaler (altså det Konrad snakker om på ovenstående post) ut fra SCART gjennom S-video eller noe annet? Har mistanke om at jeg trenger rett type SCART-adapter, men jeg vet ikke hvor jeg skal lete...

Jeg har en BLAUPUNKT RTV 785 HIFI-kassettspiller.

Edit:
    Forresten, etter litt søk på nettet så ser det kanskje ut til at http://www.svideo.com/scartoutpro1.html kanskje er det jeg ser etter... Men det står jo ikke spesifikt at den tar NTSC...

Noen som har erfaring med svideo.com?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •